fredag, april 11, 2014

Keep calm...

Marknaden flödar över av alla dessa snygga tavlor som börjar på Keep Calm. Jag ville också ha en sådan men ingen föll mig i smaken och ingen handlade om slott (jag bor ju i ett slott). Så vad gör man? Jo, en egen! :)

Jag valde en massa olika snygga typsnitt som jag gillar, plus den klassiska Keep Calm-kronan, skar ut en mall/stencil i cardstock med min Silhouette Cameo och tejpade fast på en canvas. Jag använde mig av Stucco (Martha Stewarts variant av Molding Paste) för att få höjd på mina bokstäver. När detta torkat så målade jag hela canvasen med Gesso. För att få den där touchen som jag gillar, ni vet glitter ;) , så glittrade jag på alla bokstäver och kronan i olika snygga färger med glitterlim och satte dit en bunt med blingstenar på själva kronan.

Vólia! Keep calm and enjoy The Castle. :)

***************

The market is overflowing with all these really good-looking paintings starting with the frase Keep Calm. I also wanted to have one, but no one fit my taste, and no one was about castles (I live in the castle). So what do you do? Well, make your own! :)

I chose a bunch of different great fonts that I like, plus the classic Keep Calm-crown, and cut out a template / stencil in cardstock with my Silhouette Cameo and taped onto a canvas. I used Stucco (Martha Stewart's version of Molding Paste) to get height of my letters. When that dried, I painted the entire canvas with Gesso. In order to get that touch that I like, you know, glitter ;), I glittered on all letters and crown in various nice colors with glitter glue and put on a bunch of rhinestones on the crown.

Volia! Keep calm and enjoy The Castle. :)










Material
Silhouette Cameo 12 tum 199215
Bazzill Basics Mono White T10-1001 
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314
Martha Stewart Craft Paint Stucco Effect PL32188 
Martha Stewart Craft Paint Basic Brush Set 5pc PL32244 
Martha Stewart Craft Glitter Glue 24-pack 40-00011
Artemio Rhinestones Round Clear 11006524 

2 kommentarer:

Maria sa...

Typsnittsnamn tack ;) kram ♡

ANNA sa...

Hahaha, så himla rätt hos er. *smiles* Den är superfin.