fredag, november 07, 2014

Everyday

För ett par helger sedan så var jag i Bromsten/Stockholm på Fristadsträffen. En fantastiskt mysig träff i dagarna två med många roliga utmaningar, gott fika och underbara priser! Hobbyworld sponsrade denna träff och jag hörde att vinnarna var ytterst glada och tacksamma för de fina priserna. :)

En av utmaningarna gick ut på att man fick dra två lappar ur en burk. På dessa lappar stod det varsin färg och du skulle sedan skapa ett alster i endast de två färgerna och endast minimalt med svart eller vitt om du ville. Jag fick färgerna grå och babyrosa vilket blev helt perfekt, envis som jag är så använde jag inget svart eller vitt alls och så här blev min layout. :)

***********

I was in Stockholm at a crafty event for acouple of weekends ago. A really cozy event for two days with plenty of fun challenges, yummie cookies and buns and a lot of wonderful prizes. Hobbyworld was a sponsor at this event and I overheard several winners that really liked the prizes. :)

One of the challenges was to create in two colours. You was able to randomly pick two pieces of paper from a jar with colours written on them. Then you should create a project in just these two colours and  a small amount of black and white. I'm a little stubborn so I created this layout in JUST gray and babypink, which was mine colours. :)










Material
Bazzill Basics Mono Smoky T10-1071
Prima Marketing Art Basics -Texture Paste - Antique Silver Crackle 961510 
Prima Marketing Sparkling Pastels Cotton Candy - Color Bloom 573737
Prima Marketing Sparkling Pastels Storm Cloud - Color Bloom 573768 
Prima Marketing Art Extravagance - Glitter Set - Abloom 961619 
Prima Marketing Art Extravagance - Glitter Set - Luminous 961596
Prima Marketing Art Basics - 3D Matte Gel 236 ml 961398
Prima Marketing Soubrette Flowers 561574 
Marianne Design Grey Paper Flowers RB2229
Marianne Design Green and Off-white Paper Roses RB2217
Silhouette Cameo 12tum     

Inga kommentarer: