fredag, februari 20, 2015

Rival Sons

Denna vecka har vi utmaningsvecka i vårt team, vi utmanar varandra att kliva ur vårt vanliga sätt att scrappa. Helén var den som utmanade mig och mina kriterier blev:

*tufft
* ingen vit cardstock som bakgrund
* inget kladd och klet med färg
* inga blommor

Den tuffa delen kan jag köpa men de övriga tre, det är ju som att svära i kyrkan för mig. ;) Men inspirerad av Helén och hennes Cameo-ritade tavla så startade jag upp Cameon. Jag lät rita upp Rival Sons logga med hjälp av en vit SketchPen och scrappade en bild från när jag äntligen fick se dom live, det var i Linköping 2013. Så HIMLA bra!!! Här kan ni lyssna på deras ljuvliga musik. :)

***********

We have a "Challenge week" in our team, we challenge each other to step out of our comfort zone. Helén was the one who challenged me and my criteria were:

* tough
* No white cardstock as background
* No mixed media
* No flowers

The tough part I can buy but the other three, it's like cursing in church for me. ;) But inspired by Helen and her Cameo-drawn painting, I started my Cameo. I draw the logo of Rival Sons using a white SketchPen and used a picture from when I finally got to see them live, it was in Linköping 2013. So good !!! Try them out and listen to them here. :)






Material
Bazzill Basics Smoothies Blackberry Swirl T10-1041
Silhouette Cameo 12 tum 199215
Silhouette Black & White Sketchpen 199604 
Sticko Black Large Serif Foam Glitter Alphabet Stickers SPABC182
Sticko White Large Serif Foam Glitter Alphabet Stickers SPABC183
We R Memory Keepers Enamel Shapes Neutral 42615-8     

Inga kommentarer: