onsdag, november 30, 2016

I'm back!

Tänka sig, nästan ett helt år har gått sedan vi sågs sist, finns det några läsare kvar? ;) Detta år när jag varit fullt upptagen med att förändra mitt liv och min karriär genom att utbilda mig till hud- och spaterapeut och fransstylist har gått rasande snabbt och oändligt långsamt i en salig villervalla. Men nu är jag färdigutbildad och jag kan äntligen känna att jag har tid att pyssla igen! 

Jag HAR pysslat under året också men väldigt sporadiskt och när andan fallit på, i övrigt har jag suttit med näsan begravd i anatomiböcker och pluggat ingredienser i olika produkter. ;)

När jag nu ska dra igång igen så kan jag med glädje och stolthet berätta att jag fått förtroendet att skapa för Scraphuset som ligger i Övik, jag själv är ju också ångermanlänning och har faktiskt bott ett år i Övik, en gång för länge sedan. ;) Det känns superkul att få vara med hos Anette och dessutom är ju min storasyster Lisa designer på samma ställe.

Mitt första alster blev en liten egokavalkad där jag tagit ett urgammalt papper från BoBunny och ändrat om. Ni vet hur man äger en hel drös (iallafall jag) med papper som köptes någon gång i förra seklets början och man antingen inte gjort något av för att det var "för fint" just då eller bara aldrig kom på något bra att göra av det. Ett sådant har jag använt mig av här och alla blomsnurklor är lackade med ett genomskinligt medium som torkat ordentligt och sedan har jag målat hela pappret med vit Gesso. Med en våtservett har jag sedan gnuggat bort färgen på snurklorna och på så sätt fått fram en läcker effekt.

Sedan har jag geggat på hej vilt med tjocka medium, akrylfärger från Martha Stewartmistat med Color Blooms, ritat, embossat med underbara, tjocka och grova embossingpulver från Stampendous som finns i den fysiska butiken och lätt går att köpa via mail till Anette (order@scraphuset.se) nu innan de hunnit in i webshopen och självklart har jag även glittrat på med Stickles. Glitter älskar jag och även lösa sådana har just kommit in! :) Längst ner ser ni orginalpappret innan jag gick lös på det, ett roligt sätt att bli av med gamla left overs som annars aldrig blir använda.









1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Åhhh!!! Underbart att du är på banan igen Malin !!! 💕 har saknat dig här i scrapvärlden!!! Underbar LO dessutom och grattis till både dig och Scraphuset !!! Kram Anna 💕