tisdag, december 29, 2009

I väntan på....

...dagens gäster, Anna och Erik, så slänger jag in kvällens meny.

Drinken blir en Martiniglögg och till det salamiflarn.


Vi skippar förrätten idag utan kliver istället rakt på varmrätten som blir Chipotle- och Jack Danielsmarinerad fläskfilé med bakad potatis och majs- och jalapenõsmör.


Till efterrätt så kör vi på kaffe, Xanthé och hemgjord tryffel i olika smaker. (Jordgubb/Apelsin, Whiskey, Balieys och Tranbär.)



Marschallerna är tända, drinken på kylning och vi är färdigpimpade. Mitt enda bekymmer just nu, det är hur min såriga och onda hals ska klara av SingStar. Hur ska det gå? Tänk om jag förlorar? Hu, hemska tanke.

2 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Ja, TÄNK om du förlorar... ;) Får jag vara med också??! *hehe*

Nä, seriöst - den menyn ser inte dum ut alls! *mums* Hoppas att ni får en trevlig kväll!

Kramar,
Tett

Malin ~ Lillpiga sa...

Tett: Det gick kanonbra, jag förlorade inte och NEJ, du får inte vara med. ;) Då är det ju kört ju!