tisdag, mars 09, 2010

KOMA!

Så var då KOMA över för det här året. KOMA är alltså en tredagarsträff i Kolbäck. KOlbäcksMAraton. Vi pysslade så att det rök papper, fotofix och blommor åt alla håll och kanter. Jag fick faktiskt gjort en del. Men mer hade det blivit om jag inte hade suttit och värkt ut en en del saker. Två layouter blev så där SJUKT långdragna. Den ena kunde jag inte komma på titel till (efter en och en halv timme lossnade det!)och den andra bara hånskrattade åt mig. Nu när det gått några dagar är jag nöjd med den men då var jag så missnöjd att jag hade kunnat knöla ihop det där djäkla fotot!

Helgens skörd blev iallafall sex layouter, fyra kort och ett bokmärke. Jag vann en utlottning i en tävling och kom på en fin tredjeplats i en. Snacka om att det var hög standard på bidragen, så otroligt mycket kreativitet och talang under samma tak, det är underbart kul! Vi var totalt 34 tjejer och en man. Mannen, det var vår kock. ;)

Jag hade ju mina tre hovdamer boende hos mig (Annika från England och Jeanette och Stina från Åkersberga) så vi åkte emellan Kolbäck och Ärla. Kom hem ett på nätterna och klev upp sex igen. Det var hemskt lite sömn men vaddå, hur ofta får man åka iväg på en tredagars pysselträff med underbara vänner? Supersällan! De andra tjejerna bodde á la kollo på madrasser i källaren. Inte riktigt min grej...

Som sagt, egen kock hade vi också. En av lärarna på kockprogrammet i Västerås. Hur lyxigt var det inte att få nylagad mat till alla mål? Och nybakat bröd till alla mål? Att kocken dessutom är SJUKT bra på att laga mat, det gjorde ju inte saken sämre. Så här såg vår meny ut för helgen:

Fredag middag - Rostbiff, potatissallad och nybakat bröd.
Lördag lunch - Pangasiusfilé med kräftstjärtar, hummersås, hemgjord potatismos och nybakat bröd.
Lördag middag - Helstekt fläskfilé, ratatouille, beasås, hasselbackspotatis och nybakat bröd.
Söndag lunch - Kycklingfilé, champinjonsås, risotto och nybakat bröd.

Utöver det så har vi malt i oss frukost, godis, kakor, popcorn, salta pinnar, kaffe, thé, läsk osv osv osv. Och en del vin....alltså inte jag men de flesta tjejer som bodde över i Kolbäcks församlingshem drack lite (?) vin på kvällarna/nätterna. Jag anmälde mig frivilligt till chaufför för jag vet ju att jag kan bli typ Dödens Död av endast ett glas och det är det inte värt. Jag ville ha alla timmar till pyssel! :)

Annika


Jeanette


Lee, Annika och Jeanette


Pysselgalna fruntimmer!


Och annat löst folk som är bara galna i största allmänhet.


Jag längtar redan till nästa år! Men innan dess är det två vanliga träffar i Kolbäck och en i Ärla. Sedan är det sommar och i höst drar träffarna igång igen. Fatta vad mycket folk man lär känna!? En del visar sig bli ohyggligt bra vänner. Och många av de här tjejerna skulle man aldrig stöta på annars för att man inte umgås i samma kretsar. Eller kanske i samma typ av kretsar. En av de goaste man kan tänka sig är Marjatta, hon är präst. Jag som är minimalt troende/kristen skulle förmodligen aldrig lärt känna en präst om det inte vore för vår gemensamma hobby. TACK till min älskade syster som tjatade in mig i pysslet underbara (och dyra) värld!

2 kommentarer:

emmy sa...

*suck*
jag längtar grymt mkt till nästa KOMA!
Tack kära du för snott foto och lån av fjärilspunch (jag har en egen på g nu :P )
hoppas vi ses snart igen!
Kram!

Malin ~ Lillpiga sa...

Vassego, jag tror min och Tettiz' punchar var bland de populäraste föremålen på KOMA. :) Ska bli skoj att se vad du hittar på med mitt foto. :) Kram och du vet väl att du är välkommen till vår Ärlaträff? :)