fredag, mars 12, 2010

Tillbaka på dansgolvet

Eller i danssoffan kanske man ska säga? Förra helgen blev det ett avbrott i form av en abnormt galen pysselhelg men nu är jag tillbaka, kanske är jag elakare än någonsin?

Förra veckan så har jag hört att det blev en skräll. Sauk:en åkte ut! Iofs fick han ju näst sämst poäng av juryn så det är ju inte helt omöjligt med tanke på att folk verkar vilja ha Bygglovs-Willy kvar till varje pris. Men svenska folket rasade! De var i upplösningstillstånd! Från säkra källor (kan naturligtvis inte röja vilka källor jag har) så har jag hört att tv-apparater stängdes av innan programmet ens var slut, i rent vredesmod. Det svors och muttrades i stugorna och i protest så gick folk och lade sig efter att ha borstat sitt tandkött till blods! Allt i ren och skär ilska och frustration. Det var svårt för folket att somna förra fredagen, allt på grund av den enorma uppståndelse programmet Let's Dance skapar.

1. Bygglov-Willys salsa - Salsa till Petter "Såklart!"? Redan innan så hör man ju vilken dålig kombo det kommer bli. Men visst, jag kan ju inte annat än säga att det är rätt kul att se Gammelsmurfen "dansa" med en amazon. Och som Irving säger, förvånande bra. Men vaddå att juryn lagt om taktik? Nu är de snälla så röstar inte folk på dem i sympati. Vi får väl se, han hankar sig nog fram en vecka till.

2. Mollys salsa - Men hallå? Vad hände med snurran där i början? Hade hon fått tuggummi under skorna? Hack, hack, hack... Men vilka sjukt snygga armband hon hade, vill ha! Var köper man dem? Sugig styilist dock som inte kunde färgmatcha hans skjorta med hennes klänning. Sunkig 90-tals gul mot solgul?

3. Mattias salsa - Oh sweet heaven. Nog skulle jag kunna tänka mig lite swing it med den pöjken och hans armar nog... Tror jag måste hämta ner hantlarna från vinden och sätta i händerna på min sambo. Jag gillar inte linne på killar (ser lite bonnigt ut) men med sådana armar är det helt OK. Jaa, jag gör det! *springer ut i garaget för att leta på nyckeln till vinden* Gammal och gumsjuk? Jajemen!

4. Claudias salsa - Om inte denna tjejen vinner hela skiten i år så ska jag aldrig mer kolla på LD. För helt ärligt så är hon ju bäst, och har varit det sedan program 1. Dock trodde jag att hon skulle stå mot Sauk:en i final men nu hoppas och tror jag på Mattias the Hunk. Men Claddan? Hu vilket hemskt öknamn.

*älgar ut i köket och gör en Irish Coffee som min kropp bara krävde*

5. Bygglov-Willys bugg - Hahahahaha...jag dör! De där huvudruskningarna i slutet på dans, vad fan var det? Var det planerat eller fick han någon form av ticks? Han får min käre och saknade far att framstå som ett dansproffs. Någon gång ibland så kunde vi riva av en ytterst hemgjord och hemstylad bugg när vi kalasat lös och det brukade alltid gå så där... Men i jämförelse med det där så måste ju jag och pappa ha sett ut som världselit.

6. Mollys bugg - Men dra mig baklänges vad TRÅKIGT!! Var är glöden? Studsen? Hon segade sig ju igenom och det var ju lamare än pensionärerna som de visade innan.

7. Mattias bugg - Så DÄR ja!! Det där var en rivig bugg! Sitter dock här hemma och försöker ignorera det faktum att han förvandlat sig från hunk till en tysk på 30-talet med sin snedbena, slick och fluga. Men hans danspartner är ju mer galet tävlingsinriktad än han! Ungefär som hon som vann med Magnus Samuelsson, hon typ dog ju och skrek och gapade när de vann som att det var hon som sett till att Sverige vunnit fotbolls-VM eller något annat osannolikt.

8. Claudias bugg - Hon har också taggat ner lite men det är fortfarande djäkligt bra!

Kvällens hån 1: "Får du dricka vin? Är du 18?" Haha....han är så skön! Snacka om att den lillsnärtan lär ha känt sig förnärmad!

Kvällens hån 2: Helvete vad fräck han är, David! Menar på att Claudias mamma har löständer! Hahahahahahaha! HUR skön som helst!

Kvällens fråga: Kan man bli full på en Irish? Jag ser lite suddigt.

Kvällens resultat: Molly åker, eller hur? Willy lär nog klamra sig kvar en vecka till....

2 kommentarer:

Lilo sa...

Varför läste jag inte här redan igår?? Ha ha ha... skrattar gott. Och nu måste jag nog äta upp chokladkakan som jag tänkt göra en efterrätt av imorgon. Jag får helt enkelt låtsas att jag glömt köpa den och handla ny imorgon. Mmmmm, Marabou och en kopp kaffe!

Malin ~ Lillpiga sa...

Marabou är mumma det! Särskilt Frukt&Mandel och Amigo.