tisdag, april 27, 2010

Walk about

Jag är igång igen! Hedemora-varvet trampas upp igen! Idag gick jag direkt efter jobbet eftersom Miis skulle på något möte och skulle bli sen. Jag som har PLENTY av pyssel att fixa tog en runda direkt och sedan har jag suttit i pysselrummet sedan dess. Tror jag och Vittra utförde någon form av hastighetsrekord när vi försökte komma hem innan DET HÄR regnet. Himlen var alldeles kolsvart och vi pinnade på som två galningar och vi hann precis. Typ två minuter efter att vi kommit hem så vräkte det ner.

Jag har iallafall gjort klart gästboken och så har jag knåpat ihop ett DT-kort för Grodans. Det ska bli lite till ur det paketet med men jag hann helt enkelt inget mer idag.

Älsklingen har varit ute på Strand Golf och provsvingat lite. Han och Kruth-Annas gubbe Magnus kom ju nämligen på att bägge två spelar golf och pang sa det så har Mattias köpt ny driver, helt nytt järnset och medlemsskap. Det bara svischade iväg pengar men som han sa: vad kostar inte min hobby... ;) Men å andra sidan har jag aldrig handlat FARLIGT nära femsiffrigt på en gång heller. Jag har ju spridit ut mitt. Så nu måste jag nog ta och shoppa lite jag med, så att det jämnar ut sig liksom. ;) Tim Holtz-dies, here I come! :)

Imorgon blir det pyssel hos Kruth-Anna och darlingen ska med för att snacka golf och fyrhjuling. Det är bra om de finner varandra, jag flänger ju runt på saker mest hela tiden medan Mattias mest skrotar runt hemma med Vittra. Nu är det hans tur att flänga så kan jag skrota. :) Vill ju att min älskling också ska ha lite hobbys.

Nu blir det iallafall bingen för nu är jag trötter. Är ju nere i gruvan igen på jobbet och fläktdånet och vissa kollegors ständiga gapande gör att jag är totalt slut. Jag kan också vara högljudd men kom igen, lite kan man väl fan nypa igen näbben va?

Tjing!