fredag, oktober 08, 2010

Fredagsfinal 1 i Idol

TGIF! Och alla vet ju vad fredag är! Idooooolkväll! :) Dags att risa och rosa så det bara smäller i tangenterna! Here we go!

1. Jay Smith - White Wedding. Ja, att ge sig på en Billy Idol-låt kan ju vara en svår nöt att knäcka men vad fasen, det var ganska bra. Han har ju en sån skön röst, han kommer gå långt.

2. Weise - For once in my life. Bara det att välja ledmotivet till "Här är ditt liv" ger mig kalla kårar. Fattades bara att han skulle köra "Det här är för dig, pappa..." Nä fy, och inte lät det bra heller, juryn måste ju haft knäck i lurarna eller något.

3. Linda - You oughta now. Jag efterlyste mer riv och klös förra veckan och det fick jag men VARFÖR välja sura Alanis Morisette? WHY? Kan hon inte köra lite Sahara Hotnights? Eller kanske till och med Guns 'n Roses? Eller är det så illa att hon är Supernatural-Linda forever? Hu, det vore ju en riktig skam och waste of talent.

4. Daniel - Who says. Han är sockersöt och han är rätt OK. Låter bra. Ser bra ut. Inget utstickande och inget nerköp.

5. Elin - Hang with me. Jag har varit ständigt nervös för den här tjejens dialekt men ikväll behövde jag inte oroa mig för hon höjde sig flera snäpp. Tyckte om hennes Robyn-version rätt mycket. Håller hon i så kommer hon långt tror jag.

6. Olle - Talking about revolution. Shit pommes vad den här grabben är bra! Han är snygg och han kan sjunga. Vilken kombo! Han är nog det manliga deltagandets hunk i år. Vilka sängkammarögon....

7. Sassa - Dear Mr President. Men NEJ! Why?? Håll dig till din stil, till din genre för faen! Tyckte inte alls om det, skittrist. Mera ROCK! Är man en rocker ska man inte leka dansband, det blir ju bara värdo.

8. Linnea - Crazy. Men hon är SÅ bra!! Tack och lov verkar hon ha lämnat jazzen for now och det är SÅ bra! You go, girl!

9. Geir - Need you now. Hhhmm...gick han in på en för hög ton? Låter darrigt och sprucket. Kanske förkyld? Nej, det här är nog det sämsta jag har hört av honom. Fast i sista versen så sänkte han lite och genast låter det mycket bättre. Riktigt bra.

10. Alice - If it makes you happy. Alltså, det låter ruggigt bra tills hon tar i, då vete fanken vad som händer och så fort hon saktar ner så blir det bra igen. Lite oslipad men lär hänga kvar ett bra tag så det kommer nog bli riktigt bra vad det lider. Gillar hennes look, en blandning mellan Steve Tyler, Mick Jagger och Ann Söderlund Bie. :) Rockig, sexig och söt. Gissa själv vem som är vem...

11. Minnah - Holding out for a hero. Njaaaaoooeeee....vete fanken alltså. Det är lite VÄL mycket Mello över det hela va? Hela registret med schlagermoves och allt. Så där står jag när jag sjunger SingStar och jag vet inte om det är helt OK i Idol. Skippa moves:en, kvinna! Skippa schlagern! Och snälla...skippa fårbräkandet...

Malins favvo: Linnea
Malins åka-ut-tips: Sassa :( eller Weise (fast han har ju fääääänclub, gudbevars...)
Malins minns-inte-pga-slätstrukenhet: Daniel
Malins lyft: Elin
Malins besvikelse: Linda
Malins kändisspotting: Seal! Wtf gjorde han där? Ännu en polare till Andreas Carlsson, I guess. Anderas, ta med mig i ditt liv! Jag vill också känna en massa coola celebrities!

Inga kommentarer: