onsdag, november 10, 2010

Min födelsdagshelg!

Börjar så sakteliga återvända från de döda efter en hård och intensiv helg. I torsdags så slutade vi tidigare, åkte hem och hämtade packning och hund och blåste upp till Östersund. Kom fram kring halvsju-draget och umgick med sväronen, kollade på Robinson och dog sedan av tidigt.

Upp tidigt på fredagen, intog frukost och stack sedan upp till stugan. Väl där skulle vi köra igång jeepen för att ta den till ett garage inne i stan. Knuffade ut den ur den provisoriska carporten. Inte för att det var lätt, så in i helskotta tungt! Själv bilen är lätt men när den står med hjulen i varsin grop och det vara var jag och Mattias som knuffade så var det tungt. Men, ut kom aset till slut och i med ett batteri, tanka i bensin, vrid på nyckeln och...nada. Totalt stendöd. Inte ens ett klick. S*tans bil.

OK, dit med startkablar, dra igång Volvon, låt ladda några minuter och se på fankne, nu går den igång! Blåvarvar jeepen så att svartröken ligger tät över Kallsäckelåa och lyckas baxa upp den på vägen där den tapar tomgången och dör. Och DÖR verkligen. Inte den minsta lilla gnista i den. Ingen idé att chansa när batteriet verkligen suger så vi skuvar in den på gårn igen och där för den stå i väntan på bättre tider. Läs: När Mattias' bror bogserar den till stan.





Vi åker tillbaka till stan där vi fikar med Mattias föräldrar, shoppar lite kläder och jag får välja ut en parfym som födelsedagspresent från Mattias. :) Han hade redan fixat en present men den låg kvar på kiosken i Ärla (DHL's utlämningsställe) eftersom kiosk-åbäket öppnade klockan 14 och vi åkte klockan 12. Behöver jag säga att min sambo var en smula irriterad?

Efter den shoppingsvängen (faktiskt så har de öppnat en hel del butiker i Östersund som inte fanns där när vi flyttade för två år sedan, mycket bra!) så åkte vi ut till Frösön och hälsade på sambons farfar, stackars man som hamnat på äldreboende och har frun kvar hemma. Vilket grym öde att avsluta sitt liv på. Men han var glad att se oss och det kändes bra att ha varit där en sväng.

Iväg på bolaget och sedan på middag hos sväronen. Supergod mat (som vanligt) och så fick jag mig en skitcool silverring med briljanter av sväronen. Det är faktiskt en döskallering (!) men skitsnygg och passar perfekt till mitt RockBySweden-halsband jag fick av älsklingen i julas. Eftermiddagen så stack vi ner till svågerns lägenhet, drack lite vin och lyssnade på musik innan vi drog till Gamla Teatern för att kolla på Johnossi. Hur bra som helst var dom! Får ni chansen så gå och kika!

Min ring som är mycket snyggare i verkligheten:


Träffade lite old polers, snackade lite skit, drack en massa öl och så vidare innan vi tog farväl av svågern och drog hem till Mattias' föräldrar med en taxi. Duns ner i bingen och somnade som en stock.

Vaknade ungefär tre miljarder gånger av alla Facebook-inlägg som rasslade in. Varför? För att JAG fyllde år i lördags!!! Tjoho! Jag ÄLSKAR att fylla år! När klockan var halv tio på morgonen var jag klarvaken och dödligt bakis. Först då kom jag på att man kan stänga av den där funktionen som gör att även vibrationen stängs av när det kommer mess. Suck. Klämde i mig inte mindre än fem Treo fram till klockan 13 men inte blev huvudvärken så mycket bättre än det inte... Vid tiodraget så kom sväronen in och sjöng för mig och gav oss frukost på säng. Mattias var så där nöjd över det. ;)



Vi fixade till oss och hoppade in i bilen och begav oss till Sollefteå. Jag körde. Såklart. Det var ju dessutom vår deal, jag tar det hyfsat lugnt på fredag så jag kan köra till Sollefteå på lördagen, Mattias tar det hyfsat lugnt på lördagen så kan han köra ner till Ärla på söndagen. Mmhhmm... Stannar och tar lite luft i Krångede, behövdes... Kom hem till mamma, fick ett glas smaskens och drog på oss partystassen. Jag fick den sedvanliga "slanten" av mams i födelsedagspresent, fast denna gång fick jag den fysiskt, inte på kontot som brukligt är. :)

Iväg över till syrran och där väntade glögg och pepparkakor med gorgonzola. :) Och presenter!! :) Fick massor av presenter! av Lisa och Peter fick jag en så himla fin plåtlåda i shabby chic-stuk. Den var proppfylld av italiensk choklad och fyra kristallprismor med fattigmanssilver på. Dessa fyra prismor stod det 1-4 på och skall fästas på stora, vita blockljus till advent och vips så har man sig en skitsnygg och annorlunda adventsljusstake. :) Så djäkla snyggt!!





Av äldsta systerdottern och hennes pojkvän Micke så fick jag ett kort som Louice gjort själv och en blombukett i vitt. I love vitt! :) Kortet var superfint och hade så fina ord inuti.



Yngsta systerdottern Hanna hade också gjort ett så himla fint kort och hade också skrivit så fina ord inuti att jag blev alldeles rörd. Dessutom hade hon broderat en egen tavla till mig med Nasse på! Och! Jag fick ett döskallehänge med. :) Den hade en ledad käke så jag vet inte om det är en undermening i det hela. ;)






Av syrrans svåger Larsa så fick jag en Schwarzwaldtårta. En som han hade gjort helt själv, ända från scratch. Till och med chokladflarnen! Jag är djupt imponerad och den var helt galet smarrig!


Fick även en tårta av mamma med kaffe och Xanthé Präonkonjak i. Min mamma vet hur jag skall tas. ;) Behöver inte säga att den var SJUKT god va? ;)


Karin, en kompis i Åkersberga hade skickat ett ASSNYGGT kort som syrran hade tagit hand om till mig. I kortet var ett presentkort på mat och Iron-trustsällskap!



Resten av kvällen inmundigade vi massor av svinigt god mat, vin, drinkar och öl. Surrade, lyssnade på musik, sjöng Stad i Ljus (hehe) och snackade om jul. Vi hade skitkul och det är så synd att tiden går så fort, vill att tiden ska gå saaaakta som fan när man träffas så sällan...

Dagen efter vaknade jag och undrade vad som kändes fel. Något var definitivt något som inte stod rätt till... Ah! Jag hade inte ont i skallen! Helt galet! Det som är mitt signum. Jag har ju ont i huvudet även om jag inte festat... Men tack och bock för det! Mattias höll inte riktigt dealen vi hade så eftersom undertecknad förbränner alkohol i blodet som en rysk vodka-alkis så fick ju jag hoppa bakom ratten. Vi drog iväg vid halv två och var hemma på Slottet ganska precis sex timmar senare. Lite jäs i soffan innan vi somnade som klubbade sälar.

Efter att ha jobbat på måndagen så åkte jag hem och vittjade brevlådan och där var det fullt av godsaker! :) Titta här bara:

Ett superduperfint kort från finaste Tettiz:


Bästaste Stina hade skickat ett helt underbart kort:


Underbara Gunsan skickade pyssel (stämplar och bling) och ett skitsnyggt kort:


Anna, älsklingen, från Gävle skickade mig ett spelande kort och ett kanonsnyggt halsband!



Janniche med familj skickade mig en gudomligt söt liten nalle i en låda. Där i fanns ett hjärta, en "vinflaska", choklad, blommor och ett kort med fina ord.


Tidigare under veckan hade Miis kommit över och uppvaktat mig med ett typiskt Miis-kort, apsnyggt! Och så fick jag en Tim Holtz-die som verkligen skall provas pronto!



Ännu lite tidigare så kom Kruth-Anna och överraskade med de här galet snygga Tim Holtz-stämplarna och ett lika galet snyggt kort!


DESSUTOM! Sist men inte minst på något sätt så fick jag det paketet som legat på kiosken hela helgen och väntat på mig. Darlingen hade köpt dessa sjukligt, galet, underbart snygga örhängena till mig!! Även de är från RockBySweden och matchar både halsbandet jag fick av Mattias i julas, ringen jag fick av hans föräldrar och det coola hänget jag fick av systerdottern!


Först hur bortskämd jag blivit!! Så himla roligt och jag är SÅ glad för ALLA saker jag fått, hårda som mjuka! TACK, ni är helt underbara och det här var den bästa födelsedagen på LÄNGE!!! ♥♥♥♥♥

1 kommentar:

Lee sa...

Det låter som en underbar födelsedag och du är värd den och mycket mer!! <3