fredag, januari 07, 2011

Lets Dance Fredagsfinal 1

Ja men då så! Då har man något mer att förfasa sig över, att åbäka sig över och mer att såga. Lets Dance är tillbaka! Släktens vassaste penna är på plats så lets get ready to ruuuuumble!

Frank - Cha cha Inte helt oväntat att Frank valt (?) Fuck you som låt, det passar ju han som lät brudarna i Hammarstrands slåss om hans ädlaste delar, om man ska tro på historierna från old polers till mig. Hon som vann har för övrigt ett barn med honom. Han själv dansar ju kanske inte bäst, lika segt som han pratar, lite segt rör han sig i början. Hoppas han får upp farten för han är en skön snubbe.

Alexandra - Cha cha Den här människan hamnar inte på min gilla-lista, jag tycker inte om henne för fem öre. Hela hon är bara...huuu... Hhmmm...hon är ju inte helt dålig på att dansa och spagaten är ju rätt bra men nej. Hon får gärna åka först så jag slipper se henne.

Jessica - Vals Ganska fint men lite hackigt när det inte flyter mellan de olika momenten. Men slutet med balettdansösen-i-smyckesskrinet-grejen var gullig. Halsbandet till mig, tack!

Figge - Cha cha Han säger att han är charmig, hoppas han rakat bort den där hiskeliga hårsamlingen på överläppen. Blä! Allt annat än charmigt. Och ja, det hade han, nästan iaf. *puh* För att vara vecka 1 så måste jag säga att det ändå är rätt hyfsat, bästa cha cha:n hittills ikväll iaf.

Bagge - Vals Kryper ihop med skallen som om han vore på ett danshak i välfri håla ända tills Cecilia väser åt honom att sträcka på sig, då öppnar han upp. Faktiskt ganska OK, trodde det skulle bli värre. Han drar världens äldsta skämt och hela publiken, juryn och exfrun höll på att dö av garv. Men jag hör gärna fler av hans skämt, han är kung! Bagge ftw!

Hannah - Cha cha Från en bystdrottning till en annan, hon är snudd på lika dålig att dansa som Carolina Gynning var när hon var med. Inte lika bredbent kanske men det är stelt och otroligt tafatt. Trodde hon skulle vara åtminstone hälften så bra som syrran sin men det är eoner emellan. Och det höll på att bli en Malou von Sivers-vurpa där också, det hade ju verkligen varit pricken över det berömda i:et.

Rybak - Vals Han har självförtroende som Petter Northug, Björn Dählie och Emil Hegle Svendsen tillsammans. Och han har rätt, han spelar nog fiol bäst i Skandinavien, åtminstone i de yngre leden. Och jag gillar han, jag gillar att han inte är main stream, att han törs sticka. ut. Dessutom dansar han vals alldeles förträffligt. Hoppas han håller sig kvar länge så man får njuta av den lilla mumsbiten, för söt, det är han verkligen!

Tina - Cha cha Försöker se hur hon dansar men mina ögon fastnar bara på den hiskeliga klänningen hon har, säg inte att stylisten från Idol har hoppat in på ett gästspel för då blir det en jobbig vår för mig. Det lilla jag lyckade se bortom franshysterin var inget imponerande i mina ögon.

Denise - Vals Denise who? Oftast brukar det ju ryka en icke SÅ känd person i början och ska trenden fortsätta så ryker den här tjejen nästa fredag. Lyckas hon inte med dansen kan hon ju alltid utöka sina urringning, den var ju så liten och diskret ikväll.

Weise - Asså, jag trodde han skulle vara strået vassare med det kommer nog. Om han bara kunde lägga av med de där jobbiga fylle-stekar-jag-är-så-cool-gapningarna han kör med. De stör. Men över lag var det väl rätt hyfsat ändå. Men HAHAHAHAHAHA!!!!!!! Han är ju underbar med sina skämt och ALLA tror jag dog!! Till och med Irwing rodnade. Så djefla bra!!!

Helena - Vals Pja...ryker inte hon Denise så lär väl den här hyfsade okändisen göra det. En rätt plain vals. Har inte mycket mer att säga. Fin klänning dock och stort plus för hennes uppföljning av Weises skämt. Nu kommer pressarna på Aftonhoran och Häxpressen gå varma med löpsedlar som "Sexterror i Lets Dance" och "Sexuella trakasserier på TV4". Familjerna runt om i Sverige håller för öronen på ungarna och rasar ut.

Ranelid - Vals Lite halvstel gubbe men vad fan, han är gubbe, han får vara stel. Och han är en skön snubbe så jag tror han får vara kvar ett tag. Faktiskt en bra vals, i mina expertögon då såklart.

Kvällens farhåga: Cecilia kommer nog få det jobbigt att baxa runt kylskåpet Bagge är jag rädd.
Kvällens arrogant: Rybak, varför inte dansa när man presenteras, som alla andra?
Kvällens utvik: Franks utviksbild från tiden det begav sig håller fortfarande.
Kvällens största våp: Jessica Almenäs. Kan någon barmhärtig människa ta henne ur rutan? Hon är plump, hon är tråkig, hon är intetsägande och hon är ELAK. Förmodligen är hon våpig nog att inte ens fatta det. Hur fan kunde hon bli antagen som programledare från början?
Kvällens störning: TV4 verkar ha gått helt bananas vad gäller reklamavbrott.
Kvällens bästa: Weises skämt! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!

6 kommentarer:

Gunvor sa...

Bra med dina resuméer - då behöver inte jag titta ;)
Och om DU kikar in i min blogg finns det något till dig där ;)

Kram, Gunvor

Malin ~ Lillpiga sa...

Åh, tack Gunvor! Rusar genast in till dig! :)

Sandra sa...

Aaaah vad jag håller med om Almenäs! Jag HATAR henne som programledare. Uäk!

Malin ~ Lillpiga sa...

Hon är helt bedrövlig, totalt värdo!

Kristina sa...

Jag fick plocka fram skämskudden många gånger...

Ser framemot att se ett avsnitt av LD med dig snart ;)

Annette sa...

Kul! En till som tar det här seriöst :) Skriver under på allt det du skrivit, inklusive att Alexandra P borde åka ut först. Iskallt obehaglig människa, totalt utan utstrålning.