fredag, februari 18, 2011

Betarsjön

I somras när jag och älsklingen var på Norrlandsturné så hade vi ju ett ganska så långt stopp i Junsele. Då passade vi på att åka upp till min moster och morbrors stuga som (har jag för mig) ligger mellan Valviken och Rusksand, som ligger vid Betarsjön. Där har vi tillbringat många glada dagar i min barndom. Sovit över i den mest gnekiga säng man kan tänka sig, smygläst tecknad och halvsnuskig buskis (som jag tror min kusin Marcus lämnat efter sig), badat med de uppblåsbara leksakerna som fanns, tittat på jättestora blodiglar, solat på bryggan, tittat på när pappa och Henry åkt vattenskidor och ätit blåbär på vägen ner till stranden.
Helt enkelt, ett underbart ställe!

Den här dagen så visade sig Norrland och Junsele från sin allra bästa sida, klarblå himmel, kavlugnt och varmt. Jag hade förberett Mattias på att Betarsjön är ett riktigt kallhål men ack så jag bedrog mig. Dagen till ära så var det varmt i vattnet och både jag och Vittra plaskade glatt på. Mattias är något mer kräsen men han badade (doppade sig) också :) Fika tog vi med oss upp från fantastiska Brödboden och hade en superhärlig dag!







Denna layout har jag dessutom skickat in till en tävling hos Pappersbiten! Håll tummarna för mig! :)

4 kommentarer:

Kruttan sa...

vilken skitsnygg LO, superfin :-) och jag håller tummarna

Anonym sa...

en säker vinnare! :)
/KarinP.

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack tjejer!! :)

HelenaN sa...

Visst är det underbart när man har såna minnen från barndommen, Malin?! Själv ryser jag av lycka när jag beger mig ut till pappas stuga i skärgården varje sommar. Å naturligtvis håller jag tummarna för dig för din LO är ljuvlig! *kram*