fredag, februari 11, 2011

Lets Dance Fredagsfinal 6

Ja, det är fredagkväll och dans i Folkets Park! Eller åtminstone i Lets Dance-studion. Synd att Juckarkungen Ranelid lämnat, hans juckchock var ju något av en höjdare. Fast det kanske var lika bra att han fick dra, vad hade nästa chock blivit annars? Kalsongchock a la Per Oscarsson? Jag menar hur ska man annars toppa? Men vem vet, kanske blir en riktig galet show ikväll där Almenäskan blir sparkad ut ur programmet? Det vore ju en riktig glädjechock! Fast, bästa glädjen vore om Alexandra åkte...

Jessica - Cha Cha Well, det ser väl bra ut? Inga skandaler, ingen trosvisning (hon ska ju ändå föreställa hora) utan rätt så tamt. Men det kanske går hem i Mellanmjökslandet Sverige. Inte ens en trapets, som i filmen... Jag börjar mest tycka att det ska vara 2 minuter till så jag hinner gå på toa.

Andreas - Vals Vanheden dansar vals minsann, saknar dock den allt för tighta och för korta kostymen inklusive hatten. Men man kan väl inte få allt, I guess. I övrigt vad gäller dansen, jag väntar fortfarande på att få känna: Åh vad bra! Är den här säsongen den suraste som gått? Måste vara det, eller så är jag för hård, kanske inte ger dem tid nog. Men helt ärligt, det känns som om den här säsongen har hållit på i all evighet...

Helena - Cha Cha Pretty Woman ja.... Nobody can take Julias place. Ever. Fick ingen känsla alls av en gatflicka som gör sitt bästa för att krama ur minsta sekin ur plånboken på en miljardär. Dansen, kunde lika gärna varit jag när jag sjunger SingStar. Eller, jag hade såklart gjort det bättre men jag menar: movsen var inget spektakulärt. Jag håller med Tony: takten kvinna!

Figge - Vals Alltså, jag tror att det är rätt OK faktiskt. Troode dock med tanke på kläderna att det skulle bli typ Pearl Harbor och en stor fet djefla bpmb på slutet men nej. Juryn står upp? Säsongens första 10:a I guess. Men hans tjej? Gå och sätt dig, kvinna! Lika pinsam (nästan iallafall) som förra Idolvinnaren Erics flickvän som stod på scen HELA vinnarlåten. *morr*

Rybak - Cha Cha Lilla godingen från Norge ser lite nonchalant ut men visst är han väl söt? Han klarar sig bra på dansgolvet men den pojksjuka Almenäskan verkar gå hårt åt honom och ser ut att skrämma skiten ur den stackaren. "Tycker du att svenskar är LATA?!" Gah, hon är hemsk. Fullkomligt vidrig, låt han vara för faen.

Tina - Vals Alltså, kan stylisten ge henne en snygg klännig för en gångs skull? Hon får så fula kläder att jag bara vill spy. Stackars kvinna. Sen gick ju valsen som en dans...hehe... Hon har verkligen lärt sig dansa under de här sex veckorna. Kul med en liten otippad häst i racet.

Frank - Vals En riktigt fin vals och har man sett filmen Shrek så skulle man ändå kunna bli lite snyftig. Det roligaste av allt vore ju om förtrollningen bröts och Charlotte återigen blev Anna Book eller varför inte Kicki Danielsson. Om ni fattar. ;) Men jag må ju säga, Frank är lika otippad som Tina Törner.

Alexandra - Cha Cha En fint arrad dans och det skulle verkligen kunna ha varit en bra dans men hela hennes approach gör att jag bara ryser. En varm och innerlig dans blir som om det vore Kung Bores fru som vinglade runt, stelfrusen av köld och med rimfrost i håret. Och sen nästan börja grina i green rom, give me a brake! Vem tror du att du lurar?

Kvällens tråkigaste skämt: Att Frank skulle ha åkt ut. *gäsp* FET gäsp.
Kvällens roligaste: Att Frank är Shrek, så klockrent! Och vilken självironi, helt kungligt!
Almenäskans höjdpunkt: "Då går vi över till Cougar Town." Hur många hajade den? Jag gjorde det och cred (för en gångs skull) till Almenäs som levererade en klockren punch line.
Kvällens äckligaste: Helena Lundbäcks orakade armhålor i "förvideon". URK! Det är 2010, inte 1971.
Kvällens åka ut: Helena
Kvällens bästa: Figge

Inga kommentarer: