lördag, februari 26, 2011

Melodifestivalen delfinal 4

Ikväll så sänder jag live från Strömsholms Vandrarhem i Västmanland. Jag är nämligen på pysselträff hela helgen lång men trogen mot er som jag är så tar jag ju med mig datorn och bloggar härifrån. Att jag missar deadline för en del tävlingar är ju petitesser, Sveriges sämsta musiktävling måste ju sågas, så är det ju bara.

Melody Club – The Hunter Alltså, är inte det här bra så skjuter jag mig själv. Trots den hårdrockare jag är, så klappar mitt hjärta för detta band. De är ett sånt SJUKT bra liveband så det här kan ju inte bli fel. Men jag vete fan vad det är men han sjunger ju FALSKT! Gråt i själ och hjärta. Låten är det inget större fel på men sången är ju inte alls bra. Jag hade sett dom här ta en given finalplats men jag måste nog backa och ger dem åtminstone en Andra Chans. För han måste få en till chans att ställa allt till rätta. Nen jag SKA ha dom till Andra Chansen. Betyg: +++

Julia Alvgard - Better or worse Kan inte låta bli att undra om hon är kissnödig. Hon trampar på ungefär samma sätt som Tommy Nilsson gjorde när han sjöng En Dag. Inte för att det är så kopiöst dåligt, det är bara så erbarmligt tråkigt. Perfekt kisspaus! Men vad är det med de saggiga, gamla rynkiga blåbären hon har på axlarna? Är mat- och frukttemat ett slående koncept i årets Mello? Fast nu när crescendot kommer så blir det alldeles fantastiskt värdo, det kryper i kroppen på mig och jag börjar ångra att jag inte gick och kissade. Betyg: +

Lasse Stefans - En blick och nånting händer Men vad är det för FEL på Christer Björkman? Mello är väl för faen inte Dansbandskampen? För LS ville ju inte vara med i DBK, för det var ju inget för etablerade band. De behövde minsann inte tävla för att visa upp sig. Nähä, men vad FAEN gör ni här då? Sätt dig för helskotta bakom trummorna och upp till Täfteå loge, det är DÄR ni platsar och inte här. Det är sånt här som gör Mello till Sveriges Sämsta musiktävling. Och såg ni? De hade tagit in Magnus Hedman på trummor, behöver han utöka kassan för att köpa mer luder? Betyg: -

Linda Pritchard – Alive Ja, att det är Kempe som skrivit låten, det hörs ju lång väg. Shirley Clamps lillsyrra har intagit scenen, lånat en av hennes avlagda klänningar, rippat hela djäkla upplägget och naturligtvis så blir det en brygga, paus och tonartshöjning. Och jajemen. Vad annars om inte en Carolafläktfan. Men varför knäböj och slits? Not good. Bara en massa gapande blev det, loud isnt always enough. Betyg: +

Anders Fernette – Run Ja, vad ska man säga? Att vara en kille på scen och ha ett solonummer känns som att den här snubben skulle ha valt att ha ett annat år. När till exempel INTE Danny och Eric Saade är mest med sina överbelamrade nummer. Jag har mest två saker att säga. Ett är: kan någon stänga av Carolafläktfan som blåser från sidan, frillan hans är lite sned. Och nummer 2: Run! Du måste börja springa hem NU, dit du nu bor, från Malmö så att du hinner till ditt vanliga kneg där du ska stämpla in på måndagmorgon kl.07. Betyg: +

Linda Bengtzing – E de fel på mig Ja, det är ett djäkla fel här. Låt LenaPH ha sin stil ifred, sluta sno hennes stil, ta hennes klänningar och hennes frisyr. Allt det hon visar upp är ju redan gjort, om och om och om igen. Hon har till och med snott Anki Bagger från Lili&Susie. Carolafläktfan är på plats och det är nästan så att jag blir lurad att det är Nanne Grönwall på plats. Men tyvärr: hon är direkt till final. Dock, man får ändå ge henne lite cred, hon är den enda som sjungit rent hittills. Betyg: ++

Nicke Borg – Leaving home Ok, andra chansen nu att upprätthålla någon form av musikalisk status. Backyard Babies är ju bra men inte fan sjunger han väl så här nasalt då? Eller är han bara täppt i näsan? Men trots en svajjig start så ger jag honom en plats i Andra Chansen. Det är helt klart bäst låt ikväll men jag blev lite ställd i början, hade inte väntat mig en lugn låt. Däremot undrar jag varför han snott Göran Perssons kostym? Vad var vitsen med det? Nej, tillbaka till trasiga jeans och kajal. Betyg: +++

Love generation - Dance Alone Först av allt: var köper man de topparna? Den midjan vill jag med ha! Sveriges nya Spice Girls är kanske inte helt synkade men nu knappas det nog hej vilt på en del killars miobiltelefoner. Fast de aldrig skulle erkänna det… Men tack vare dem och småbrudarna som vill vara som de så är denna Bratz-dockegrupp klart vidare till final. Inte min kopp av thé men OK. Betyg: +++

Kvällens känga: Rickard ”förlåt-tal” till Linköpings damfotbollslag med flera. Som att det fotbollslaget skulle vara något att nämna.

Kvällens fortfarande roligast: Mellansketcherna ftw!




1 kommentar:

ASW sa...

Du är ju klockren!