onsdag, maj 02, 2012

Kallor

I höstas fick jag ett uppdrag att altra en STOR, brunklädd låda som skulle vara till Åsa och Marikas bröllop. I den lådan skulle gästerna lägga sina gratulationskort osv. Jag frågade vilka blommor de skulle ha i sina buketter och valet hade fallit på kallor i orange. Det är ju inte de vanligaste blommorna på vår marknad och definitivt inte i naturlig storlek. Vad göra? Well, fram med kaffefilter, grön ståltråd, floristtejp och distresserna.

Ber om ursäkt för de usla bilderna men det var bråttom och på hösten och vintern är det VÄRDELÖST att fota på kvällarna. Men, buketten är i naturlig storlek så ni får ett hum om hur stor lådan är. Vi pratar typ vanlig flyttlåda.











8 kommentarer:

Gunsan sa...

Du är inte sann kvinna!

Malin ~ Lillpiga sa...

Jodå, det är jag. :)

Anonym sa...

Tänk att man kan skapa något så vakert av kaffefilter. Jag är mycket imponerad av dina verk Malin./Linda

Bodil sa...

Men s*it kvinna vad snyggt! Men för mig som inte är sådär duktig på att göra egna blommor så skulle en mer utförlig tutorial, med måååånga bilder, inte sitta helt fel :)

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack Linda!! Jag blir jätteglad att du tycker om mina saker! :)

Bodil: Tack honey! :) Jag ska göra en tutorial vid tillfälle. :)

Spacegirl sa...

Underbart fint!

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack Åsa!

Anonym sa...

Håller med de andra - så himla läckert!!!