onsdag, december 05, 2012

Slottets Plommonmarmelad

För ett par helger sedan så var jag bjuden på tjejmiddag hemma hos Emma. Jag är ju av den typen att jag gärna tar med mig en liten present när jag går bort och denna gång fick det bli en burk med hemkokt Plommonmarmelad, direkt från Slottets matkällare. :) Den är supergod och passar till glass, på rostat bröd, på Brie, som glaze när man grillar, i créme fraïche till tex kyckling osv. Varianterna är oändliga. :)

Jag skapade mig lite härliga japanska blommor, mycket pillrigt men vackra blev de. :)

Ha en härlig vinterdag! 

************

For a couple of weekends ago, I was at a dinner party at Emmas house. I enjoy to take something with me when I'm invited to someones place and this time I took a jar of plum marmalade, right from the pantry of The Castle. :) It's really good and fits to ice cream, at sandwiches, on Brie cheese, as glaze on the barbeque, with sour cream for chicken and so on. It's only your lack of fantasy who stops you. :)

I have made my self some japanese flowers, a little bit tricky but I like the result. :)

Have a really nice winter day!






Material
Bazzill Basics Mono Ivy 5-589
Bazzill Basics Mono Java 9-990
Bazzill Basics Mono Fawn 8-850
Spellbinders Nestabilities® Labels Four S4-190
Maja Design Walk in the Forest Sista blommorna 547
Prima Marketing Tea-Thyme Alpha Canvas Stickers 559168 
My Minds Eye Follow your heart Be Amazing Twine #FYH121
Martha Stewart Glitter Glue 24-pack 40-00011  

Inga kommentarer: