fredag, maj 30, 2014

My place

Härom helgen så hade jag ordnat en pysselträff i Ärla, där jag bor. Vi var närmare 30 tjejer som satt och pysslade från åtta på morgonen till elva på kvällen. Så himla roligt att så många ville komma på min träff och ännu roligare var det att fem fina vänner inklusive min bästaste syster kom ner från Norrland till mig. :) Det värmde i hjärtat vill jag lova!

Jag skapade den här tavlan till mitt pysselrum på den träffen, jag målade canvasen med Gesso, använde Stucco/Molding Paste tillsammans med en stencil. Jag målade med Gesso igen och sedan sprayade jag med Color Bloom Spray för att till sist täcka det mesta med härligt glitter. Blommor och en skylt fick vara med att fullborda tavlan. Enkelt men jag gillar det. :)

Ha nu en fin helg! Idag ska jag vara på hårdsrocksfestival hela dagen och sent ikväll så får jag se Metallica igen, som jag längtar!

*************

I arranged a crafty event the other weekend in my village. Almost 30 women enjoyed scrapbooking from eight in the morning until almost midnight. It was so funny that so many wanted to join in and I was SO glad that five friends, including my darling sister, came from the northern part of Sweden for my sake. That was truly candy for my heart. :)

I created this painting for my crafty room. I painted the canvas with Gesso, used Stucco/Molding Paste with a stencil. I painted it again with Gesso, sprayed with Color Bloom Spray and the put a layer of glitter above everything. Some flowers and a sign to complete it. Simple but I like it. :)

Have a really nice weekend! I'm off to a heavy metal-festival the whole day and late tonight will I finally see Metallica again, I'm so eager!! :)










Material
Prima Marketing Color Bloom Spray Sparkling Pastels Soft Teal 573782
Prima Marketing Ingvild Bolme Street Signs 892166
Prima Marketing Flower Something Blue Veil 575236
Prima Marketing Flower Seashore Marine Life 574963
Martha Stewart Craft Paint Stucco Effect PL32188 
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314 
Martha Stewart Craft Paint Glitter Finish PL32311

Inga kommentarer: