söndag, juni 01, 2014

Sommartävling hos Hobbyworld!

Hallå där alla kreativa skapare!
Det är första juni idag och det är ju då dags för oss att avslöja månadens tävling.
Den här månaden vill vi att ni skapar på temat "Svensk sommar". Vad förknippar du med svensk sommar? Myggor? Alla vackra blommor? Premiärdoppet i sjön?
Val av alster är helt fritt - kanske flera olika?

Tävlingen pågår under tiden 1-21/6, ditt bidrag som ska vara nyskapat för den här tävlingen, laddas upp med hjälp av InLinkz-knappen längst ner i inlägget. Länka direkt till ditt inlägg där ditt bidrag ligger och inte direkt till bloggens startsida.

Vi vill inte att du kombinerar bidraget till vår tävling med någon annan tävling. För att få vara med i vår tävling vill vi att du även att du länkar till vår tävling.
Vi kommer att utse tre stycken vinnare som vinner 4 valfria Martha Stewart Craft Paint (välj bland satin/high gloss/pearl/metallic).

Vinnarna kommer att meddelas i bloggen den 28:e juni samt via mail om sådan finns eller i det länkade inlägget.

Jag förknippar sommar med planterande! Jag gillar att plantera blommor och grönsaker. I år växer det sparrispotatis, amadinepotatis, gul lök, röd lök, silverlök, mynta, chili, tomater, timjan, dill, persilja, gräslök, basilika och sallad hos oss. Så roligt att se det fullkomligt explodera i krukor och lådor. :) 

Jag har skapat mig skyltar till mina planterade frön. Maken fick såga ut plywoodbitar i lämplig storlek som jag sedan målade med Chalkboard-färg. Pinnarna är vanliga blompinnar som jag målat med Gesso. Nu kan jag skriva med krita på mina skyltar och placera ut dem i de rätta krukorna. :)











Material
Martha Stewart Craft Paint Chalkboard Black PL32217
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314
Martha Stewart Craft Paint Basic Brush Set 5pc PL32244  

Inga kommentarer: