fredag, juli 18, 2014

We belong together, forever

I dagarna så blir jag en kär vän kortare. Hon har nämligen tagit sitt pick och pack och dragit hem till Norrland med hela familjen. Sorgligt och tomt för mig som blir kvar men roligt för henne som kommer närmare släkt och familj. Vi bodde långt ifrån varandra i 13år innan vi blev närmaste grannar när vi flyttade ner till Eskilstuna och Ärla. Det är ett privilegium att bo nästgårds med sin bästa vän. :) Nu blir det åter långt igen efter sex år men som tur är så flyttar hon tillbaka till vår hemstad dit jag trots allt åker några gånger om året. :) 

Det här kortet gjorde jag till henne när vi hade en hejdå-fest för henne med mammagruppen, hennes mammagrupp som jag fått äran att ingå i, hundmamma som jag är. :) Till kortet medföljde även en Pandoraberlock, speciellt utvald från oss i gruppen. Ett minne från oss. :)

**************

These days, I will become a dear friend shorter. She has taken his belongings and her family and moved back home to northern Sweden with. Sad and empty for me that remains down here but fun for her to be closer to friends and family. We lived far apart in 13 years until we became next-door neighbors when we moved down to Eskilstuna and Ärla. It's a privilege to live next door to your best friend. :) Now, after six years, it will be a  long distance again. But fortunately, she will move back to our hometown, where I still have MY family. :)

I made this card for her when we girlfriends had a goodbye party for her. The card also came with a Pandora charm, specially selected by us friends. A memory from us. :)






Material
Bazzill Basics Mono Raven Trio #3 Raven T10-1081
Bazzill Basics Mono Brown Trio #3 Brown T9-943
Marianne Design Peach Paper Roses RB2218
Martha Stewart Craft Satin Beetle Black PL32082
Martha Stewart Craft Five Leaf Branch Punch M283047
Prima Marketing Cartographer Roamer 574482
Prima Marketing  Something Blue Best Man 575335
Prima Marketing Something Blue Collection Kit 814137  
Prima Marketing Vintage Metal Worn Leather - Color Bloom 573829
Silhouette Cameo 12 tum 199215 

1 kommentar:

Jasmine sa...

Så väldigt fint gjort! Jag gillar verkligen ditt kort.
Kram