fredag, november 21, 2014

Julmorgon

I helgen som gick så var jag på Dalapysslingen i Leksand. En pysselträff i tre dagar som bland annat  Hobbyworld var med och sponsrade. Jag lyckades kapa till mig ett pris för denna layout och det var sannerligen en bedrift med tanke på alla GALET duktiga pysslerskor! :)

Jag har använt mig av massor av olika medium och ringarna/cirklarna gjorde jag med hjälp av två olika typer av skumgummi-verktyg från Martha Stewart. De stora duttarna använde jag till silverglitter och de mindre ringarna gjorde jag med hjälp av de mindre duttarna men med enbart själva plasten efter att jag tagit ur skumgummit. 

**********

I was in Dalecarlia and Leksand the other weekend for a crafty event for three days. Hobbyworld was one of ther sponsors. I managed to get a prize with this layout at that wasn't easy, there where A LOT of talented girls there. :)

I have used plenty of different mediums and the circles was made with help from two different tools from Martha Stewart. I used the big sponges for the big circles and the smaller ones for the others but just the plastic part.



 














Material
American Crafts Ribbon Value Pack  Christmas Glitter AC89431 
Bazzill Basics Classic Chantilly T10-1006 
Prima Art Basics 3D Matte Gel 236 ml 961398 
Prima Art Extravagance Glitter Set Abloom 961619 
Prima Art Extravagance Glitter Set Luminous 961596 
Prima Marketing Sultry Shimmer Summer Sky Color Bloom 573867 
Prima Marketing Sparkling Pastels Storm Cloud Color Bloom 573768
Prima Marketing Flowers Chantelle Medallion 567231
Prima Marketing 12 X 12 Stencils - Map 572136
Marianne Design Paper Roses Blue/White RB2214 
Martha Stewart Craft Metallic Sterling PL32128
Martha Stewart Craft Glitter Sterling PL32181  
Martha Stewart Craft Craft Satin Beetle Black 177 ml PL33576
Martha Stewart Craft Paint Foam Pouncers Set 6pc PL32243
Martha Stewart Craft Paint Specialty Sponges PL32227  
Thickers POW Cecily Inline 366296  


Inga kommentarer: