fredag, januari 09, 2015

Nyårsnaglar med Prima Marketing Art Extra Vagance

Den som känner mig vet att jag är ett stort fan av smink, hårprodukter, smycken, skor, kläder och snygga naglar. Jag gillar mycket smink, snygga frisyrer, mycket smycken, snygga kläder, höga klackar och långa, glittriga naglar. Allt med glitter, det är min grej. :)

Till nyår så var jag superless på mina julröda glitternaglar och i allra sista stund innan gästerna kom så målade jag på ett svart lack och strösslade sedan på dem med ett snyggt guldglitter från Prima Marketing Art Extra Vagance. Det är superfina korn i dessa glitter så naglarna blir inte så där bulliga, sträva och hemska utan man känner inte av glittret. Jag GILLAR! Och det finns ju massor av snygga färger, kolla in bilderna nedan. :)

Och här kommer ett tips till, om du lägger på ett QuickDry-lack (topplack) ovanpå ditt blöta och färgade lack så torkar det direkt. Jag målar en hand och direkt femte nageln är målad så går jag tillbaka till den första nageln och lägger på ett genomskinligt QuickDry och när jag gjort samma med hand nummer två så är första handen redan torr. Prova, det funkar faktiskt. :) Jag målade mina naglar 10 minuter innan gästerna kom och jag hade mitt lack intakt trots matlagning och skumpaöppnande. QuickDry-lack finns bla hos märkena Mavala och Isadora för en billig slant.

Ha en härlig helg!

*************

Anyone who knows me knows that I'm a big fan of makeup, hair, jewelry, shoes, clothes and fancy nails. I like a lot of makeup, fancy hairstyles, much jewelry, stylish clothes, high heels and long, sparkly nails. Everything with glitter, that's my thing. :)

For New Year's so I was so sick of my nails in Christmas-red glitter, and in the last moment before the guests arrived, I painted on a black nail-polish and sprinkled them with a wonderful gold glitter from Prima Marketing Art Extra Vagance. It's super fine grains in these glitter so the nails will not be that strive and ugly looking that some other glitter will make. LIKE! And there's plenty of great colors, check out the pictures below. :)

And here's a tip, if you put on a QuickDry-coat (topcoat) on top of your wet and colored lacquer, it will dry immediately. I paint one hand and directly after the fifth nail is painted, I go back to the first nail and put on a transparent QuickDry-coat and after I have done the same with hand number two, the first hand has already dried. Try it, it actually works. :) I painted my nails 10 minutes before guests arrived and I had my polish intact despite cooking and Champagne-opening. 

Have a lovely weekend!




ABloom

Caribbean Sea


Crimson

Ebony and Ivory

Luminous

Mardi Gras
Allt material finns hos Hobbyworlds återförsäljare. 


Material
Prima MarketingArt Extravagance Glitter Set Luminous 961596 



1 kommentar:

Lisa sa...

Mavalas lack är skitbra! Tack för tipset säger hon som är törless på det röda eländet....