fredag, mars 27, 2015

Flowerpower-naglar - tutorial

Förra helgen var jag bjuden på en tjejfest med 70-talstema. Maten lagades efter typisk 70-talsmat och våra kläder skulle också gå i samma tema. Först tänkte jag gå som punkare från det sena 70-talet med tuppkam och hela alltet men när det vankades krogen efteråt så tänkte jag om, jag ville ju bli insläppt. ;)

Mitt val föll således på en mer soft stil åt hippiehållet med långkjol, vit blus och så sydde jag mig en fransväst i mocka och en väska till det. Allt handlar ju om detaljer så jag budade hem ett par episka glasögon och målade mina naglar i äkta flowerpower-stil. :) Nedan har jag gjort en tutorial på hur man snabbt och enkelt målar blommor på naglarna med hjälp av Martha Stewart Paint.

*************

Last weekend I was invited to a girls party with 70's theme. The food was cooked by typical 70's recipe and our clothes would also go in the same theme. My first thought was to go as a punkrocker from the late 70's with a mohawk and the whole shabang but when might enter the pub afterwards I change my mind. ;)

My choice fell therefore at a more soft style, some hippie-look with a long skirt, white blouse and so I sewed me a fringe vest in suede and a fringe bag to it. Everything is all about the details so I bought some epic glasses and painted my nails in true flower power style. :) Below I have made a tutorial on how to quickly and easily you can paint flowers on your nails with the help of Martha Stewart Paint.




Välj ut de färger du vill ha.

*******

Chose your colors.


Jag målade först mina naglar med ett genomskinligt nagellack innan jag målade två lager av den bruna färgen.

**************

First I painted my nails with a cover of transparent topcoat before I painted two layers with the brown color.


Jag doppade baksidan av penseln i den orange:a färgen och duttade fem prickar i en cirkel.

****

I used the back of the brush to make five dots in a circle with the orange color.


Sedan duttade jag dit en prick med den gula färgen i mitten av varje cirkel.

**********

Make a dot with the yellow color in the middle of each circle.


Avsluta med ett lager av genomskinligt nagellack. För att ta bort färgen sedan är det bara att använda en helt vanlig nagellacksborttagning.

*******

End it with a layer of transparent topcoat. It's easy to remove the paint with a regular remover for nails.


Färdig! :)

*********

Done! :)


Hela gänget!

*******

The girls!




Material
Martha Stewart Craft Satin Jonquil PL32065 
Martha Stewart Craft Pearl Tiger Lily PL32112 
Martha Stewart Craft Metallic Copper PL32109 
Martha Stewart Craft Paint Detailing Brush Set 5pc PL32247 

Inga kommentarer: