fredag, oktober 02, 2015

The number of the big four-0

Min käre kusinkusin, som är som min bror, fyller i år 40 bast. Snacka om gammal! ;) Hans fru beställde ett grattiskort till honom som skulle andas Iron Maiden. Min kusins favoritband. Och eftersom hans favoritlåt är The number of the beast så gjorde jag kortet i så lika stil som den plattan som möjligt med hjälp av min Cameo, detta blev resultatet. Jag hoppas de bägge blir nöjda. :)

*********

My dear double-cousin, who are just lika a brother to me, will turn 40 this summer. Extremly old! ;) The wife of his asked me to create a card in Iron Maiden-style. His favourite band. The favourite song is The number of the beast so I made the card as close as possible to that albumcover with a little help from my Cameo. I hope they both will like the result. :)








Material
Bazzill Basics Mono Pomegranate T2-227 
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081
Bazzill Basics Classic Chantilly T10-1006
Prima Marketing Chalk Edger Black Coal 890995
Prima Marketing Art Basics Clear Gesso 250 ml 96146
Prima Marketing Art Extravagance Glitter Set Abloom 961619
Silhouette Cameo 12 tum 199215

Inga kommentarer: