tisdag, mars 02, 2010

Back on track!

Nu är jag tillbaka efter en grym bakfylla kombinerad med magkatarr! Så nu kör vi, här kommer recensioner från fredagens Let's Dance och dansen Paso Doble.

1. Mattias Andreasson - Hajjade till ett tag, hur har Cissi fått tag på min mammas gamla 70-talsgardiner? Inser sen att det inte är de, mamma hade inget lila i sina. Men håll med nu, The Eye Candy är ju SJUKLIGT snygg när han ser arg ut! Yummie! Vilken sexy little thing. (Försöker desperat se bort ifrån hans svettlugg. Att han loosade i armbrytning mot plufsige David, det var ju helt klart uppgjort.)

2. Gudrun Schyman - Shit, vad kasst hon dansar "idag". Det är i stackato typ. Stamp-stamp-stamp. Och snurren på slutet blev ju bara bedrövlig. Idag var det inte alls bra och jag är inte alls impad som jag varit förut. Och nu har sminkösen misslyckats kapitalt, hon ser ju urgammal ut. Faktiskt inte helt olik min älskade farmor. Hon blev 92 år, då har ni en riktlinje på vad jag snackar om.

3. Glaudia Galli - Cool början med stolen till Flashdance-introt. Sen kunde jag inte riktigt koncentrera mig för hon som sjöng lät så brutalt illa att till och med jag hade gjort det bättre. Och så kom då årets första vurpa. Trodde dock inte att det skulle bli Claudia som lyckades med den.

4. Bygglovs-Willy - Men vad höll han på med? Stod och rykte i någon form av osynliga gummiband som en desperado och om jag sa att Gudrun dansade i någon form av stackato så var det ju ingenting mot Willys hästhovsstampning. Som en frustrerad, gammal åsna stod han och klampade på. Och att hans knän höll när han kastade sig ner, det är ju ett under. Undrar om han fick åka rullstol dagen efter?

5. Molly Zandén - Hon passar verkligen i en koreofragi som en nickedocka. Hon KAN inte se varken farlig eller hot ut. Hon är för söt för det. Men här hade ju dock stylisten lyckats, jeans ska ju tydigen vara as-inne i sommar. Det har det varit för mig i alla år och det borde betyda att jag varit LÅNGT före min tid. Hela tiden. Nu ska jag rota fram alla gamla jeansvästar och trasiga jackor. Undrar om man har kvar några gamla jeansshorts? Avrivna, jättekorta, reva i arslet och upprullade. Jeans är ju inne?

6. Stefan Sauk - Var han tvungen att pajja en av filmhistoriens mäktigaste och mest romantiska ögonblick genom att kväka i micken? Det fanns bara en Patrick Swayze och det är INTE Sauken. Att försöka sig på Dirty Dancing är som att göras en cover på an AC/DC-låt = aboslut, totalt tabu. En djäkla tur för dem att det var en annan sorts dans till musiken än orginalet.

Reflektion 1: Fy fanken vad Jessica Almenäs SUGER på att sjunga. Om Christine Meltzer kan tjata sig till en plats i nästa års Let's D så kommer Jessica aldrig att få en plats i Mello.

Reflektion 2: Vilka urtrista och tråkiga klänningar. Har den vanliga stylisten blivit sjuk och de tagit in en kass vikarie? Ser ut som en bunt med kjolar gjorda av lakan och till det en sjaskig body från 1992. Med knappar i grenen. Någon mer än jag som minns det förbaskade otyget till plagg? Helt djäkla omöjligt att knäppa. Man fick böja kroppen i en onaturlig ställning, kikandes in i sitt eget skrev för att se de minimala knapparna som helt obegripligt nog var i plast?

Reflektion 3: Roligt att få se Idol-Sebastian igen. Han är lika snygg som när det begav sig, om inte snyggare i sin 50-tals look. Och vad han hade lärt sig dansa, riktigt imponerad.

Reflektion 4: Anna Bock. *dör av garv i soffan*

Reflektion 5: Ser inte Sauken liiiiite kär ut ändå? Visst gör han? Den gamle stöten... Kör hårt säger jag! :D

Nu vet ju alla hur det gick så det ids jag inte ens "tippa", det fick jag ju se i tidningarna. Varför jag inte såg i fredags? OS såklart... ;)

3 kommentarer:

HelenaN sa...

Säger som Gerth Fylking: ÄNTLIGEN! *kram*

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack sötnos! :)

Anonym sa...

härligt, nu vet jag hur det gick för alla, missae i fredags, kram Anna