fredag, oktober 22, 2010

Fredagsfinal 3 i Idol

Ja, men då var det dags igen. Känns som idag jag recenserade sist. ;) Beatles-tema i Idol. Ska man höra det slaktas låtar på löpande band nu? Trots hårdrockare som jag är så kan jag inte låta bli att fascineras, tycka om och digga ett odödligt band. Beatles var som ABBA, totalt före sin tid, banbrytande och totalt hänförande. Älska eller hata.

Geir - Love me do Det första jag känner, VARFÖR har han inte Beatles-frilla till de där kläderna? En välkammad, svart och blänkande pottfrilla hade vart pricken över i:et. Men vad hände rmed sången? Det låter förtaskigt och detta är låt nummer 1 som slaktas. Ordentligt. Buhu.

Jay - Hard days night Stora förhoppningar. Men suck. Ännu en fet slakt. KAN. NÅGON. GÖRA. EN. EGEN. VERSION? Ingen djäkla cover. Flottfrillan är kvar. Rösten är skön. Men nej. Nej, nej, nej. Jag VILL att det ska vara bra men det är det inte. Mitt hjärta blöder. Dock bättre än Geir.

Elin - Can't by me love Vampyrflickan leverar. Hon levererar en sjaskig, pub-trubadur-fylle-skit. Med andra ord. Dynga. Andreas i juryn smet smidigt undan och pratade hennes klädsel. Min sambo tyckte att det var som att se en orm ömsa skinn. Jag är benägen att hålla med.

Olle - Helter Skelter Egen prägel sa han. Och jag håller med! Äntligen! Det var inte den deltagaren jag trodde skulle göra det men han gör det och han gör med bravur. Lite mer ös på scen hade inte skadat men kul att han valt en låt som inte är så förutsägbar. Säkert inte bäst ikväll, jag väntar in Linnea jag...

Minnah - Twist and shout Like the 60:s, baby! Och inte helt oävet. Bättre än Elin, Olle, Geir och Jay iallafall, alla gånger. Och som hon jobbar in låten, bra jobbat! Får hon inte stanna efter det här så är ju fan folk dumma i huvudet!! Hör bara publiken! :) Även om hon snodde en del grejer av Linnea men hey, allt är tillåtet i krig och Idol! Vilken revansch!

Linda - Ticket to ride En av mina favoritlåtar med Beatles. Första reflektionen är att trummisen tabbar sig. Dåligt. Andra är: fan vad vacker hon är! Hon gör låten bra men jag kan inte sluta lyssna på trummisen som dödar låten med varje missat kaggstamp. Hela tiden en halv sekund fel. Och trummorna är fuck shit för högt ställda i volym. Gah! Fan om hon åker ut, då är det inte hennes fel.

Weise - All you need is love Oh my god... Finlandsfärja. Allsång på Skansen. Diggiloo. Så ska det låta. Måste jag säga mer? Inte för att det låter dåligt men som Anderas Carlsson säger, han låter äldre än han är. Och Allsång-grejen, den hann jag skriva innan juryn sa det. ;)

Daniel - The lobg and winding road Njaaa...han är fortfarande så...trist... Men det är inte dåligt. Bara tråkigt. *tar en cigg*

Linnea - Help Nu djäklar! Jag är tokladdad! Hon får inte misslyckas! Nog hör man att det är Linnea men det blir som aldrig någon explosion. Den där kycklingdräkten är åt skogen för stor och jag vet inte. Men nu!! Andra halvan av låten! Galet bra! Galet eget! Love her.

Malins vinnare: Jämnt skägg mellan Minnah och Linnea faktiskt.
Malin klarsinne: Klart som fan ingen i publiken hänger med (som Laila sa), de flesta därinne är i den åldern att inte ens deras föräldrar var födda när den här musiken skapades. De var inte ens en spermie.
Malins gråtstund: Jag håller med min sambo, det blev en enda lång coversåpa. Som sög för det mesta.
Malins undran: Är juryn döva eller vad f*n är det?
Malins comeback: Minnah!! You rule, baby!
Malins hata: Reklamdj*vul!
Malins got to go: Daniel åker ur. Kommer stå mot....hhmm...Elin. Eller Weise.
Malins fnysning: Alice. Alltså HELT DJÄKLA ÄRLIGT?!?! Efter tusentals sökande så tar hon sig till finalen och hoppar AV för att det inte gör henne glad. Men bra bruden. Återgå till att vara en nobody och GRÄM dig. Vilken käftsmäll mot alla som åkt ut på grund av dig. Det är så dålig stil att jag spyr.

Oraklet har talat.

3 kommentarer:

Virre sa...

Älskar dina recensioner! Synd att Linda åkte =(

HelenaN sa...

Hallå där bruden!
Inspelningen sket sig (dreamboxen hängde sig) så vi såg bara utröstningen. Å med den som grund tyckte jag att Minnah o Jay var klart bäst. Är less nanting på Andreas o vill hellre att han åker än Linda (vacker som få).
Kram hela dan,
Helena

Malin ~ Lillpiga sa...

Ja, jag hade heller inte velat ha ut Linda... :(