fredag, januari 28, 2011

Lets Dance Fredagsfinal 4

Förra fredagen var jag gräsänka och då tillbringade jag kvällen med att tjata hål i skallen på min bästaste Miis. Ha tid att skriva då, liksom. Nej. ;) Men ikväll är jag tillbaka och ser att Hannah Graaf åkte ut mot isbiten Pascalido. Synd. Well, får se vem som skamset får lämna Lets Dance ikväll.

Ranelid - Paso Doble Han är så skön den här gubben. Det ser ut som att han dansar en helt egen dans

Frank - Slowfox Frank är Frank. Stor och bitig, svingar tjejen som om hon vore en liten fjäder. Och han överraskar, han är faktiskt riktig duktig på att dansa. Han kan nog vara topp 4 i slutet på säsongen.

Alexandra - Slowfox Hur ska den här lilla fnittertippan klara av en sådan lugn och sensuell dans? Kall och hemsk. Kan bara inte se mig henne i vad de kallar dansens Rolls Royce. I den där vita klänningen så påminner hon mest om den elaka ishäxan i Narnia. Även om hon kanske dansar hyggligt så tror jag hon får så lite poäng av publiken pga hennes kyliga personlighet.

Figge - Slowfox Jag har lite svårt för den här snubben efter hans Hitler-look-a-like men nu är ju tangorabatten under snoken borta så då kan man kolla på dansen iallafall. Han är väl....medelmåttig. Inget jag blir till mig i brallan av och inget jag somnar till. Mer somna än brallsprall dock.

Jessica - Paso Doble Well, hello there! Kolla in bringan. Ja, på killen alltså, inte på Jessica. Yummie! ;) Annars dansade de riktigt bra och jag gillar hennes klänning! Mucho snyggo. Fast jag gjorde slutposen mycket snyggare när jag var 7,5år, eller hur Laila? ;)

Bagge - Paso Doble Alltså, han SER ilsk ut. Visserligen är det det som är grejen men det blir mer än femårings tokstampande in på rummet när man inte får som man vill. "Jag VILL ha en kaka, dumma mamma!" Sedan att buken visar sitt bleka skinn när skjortan flaxar på, det är en annan sak. Jag gillar Bagge skarpt. Behåll!

Tina - Slowfox Antingen har Tina tränat som en demon eller så har TV4 en korsett som jag verkligen vill ha för här är en som har slimmat ihop sig. Sen dansar hon mycket bättre än i början och jag älskar den där sjöjungfrufärgen på klänningen. Tänk i sommar när man är brun och smaaaaal.....*drömmer*

Helena - Paso Doble Helt OK för en som fått byta partner rätt vad det är. Tobias är ju helt grym som dansare, 8 SM-guld och 2 franska guld. Det är ju liksom inte småpotatis han har att komma med. Jag hade gärna tagit en sväng om med honom, efter ett par stänkare då såklart... Vilket påminner mig om att när jag är sjuk (läs: nyår) så kan jag _inte_ dansa... Jag skulle dansa med en kille som heter Tomas då och det går inte att beskriva hur illa det gick. Totalt åt helvete. Han den stackarn hade gått danskurs och där kommer kassaskåpet Malin... Är ju iofs ingen våldsamt kompetent dansare i vanliga fall heller. Hellre än bra typ.

Weise - Paso Doble Ett fint litet snubbel på tredje steget... Ajaj...han har inte fått bra poäng hittills, hur ska det se ut ikväll? Det var liksom lite snabbt över och halva dansen var det den där snurren. Men det kanske var det som räddade honom från fler misstag?

Rybak - Paso Doble Såg i ögonvrån förra veckan att han minsann lirade fiol i början. Där smälte jag direkt iallafall. Kan väl inte kräva det varje vecka men ska han gå och "spänne rompa" idag så är jag nöjd ändå. Oh, I like it!! Han är riiiiktigt bra! Får han inte bra poäng nu så är de dumma i hela huvudet.

I övrigt... Almenäskan är ju bara så PLUMP. Hon sa till Pascalido att hon är en kackerlacka. OK, I dont like her either men ändå. Hon är så galet oproffsig att jag vill gömma mig bakom skämskudden.

Och Tina som ska åka till Jassaguri...hehe...inte Hasseludden Yasuragi Spa... ;) Undrar var det ligger?

Gubben Weise... Kan. Han. Hålla. Sig. Hemma. ? *rys*

Kvällens duell är mellan.....Ranelid och Helena. Helena åker hem.

Inga kommentarer: