onsdag, oktober 05, 2011

Dags att presentera....

Nu är det äntligen officiellt! Sveriges nyaste scrapbookingbutik har slagit upp sina portar! Nämligen Mea Vita Scrapbooking! En butik som är sprängfylld av underbara produkter från Prima, Ranger, Tim Holtz, Petaloo, Martha Stewart och fler och åter fler märken. Missa tex inte Ingvild Bolmes vackra resiner, de är hårdvaluta att få tag på. :)

Och varför sitter jag då här och gör reklam? Jo, för att Karin, som äger butiken, har frågat mig om jag vill bli hennes första designer. Om jag vill? Klart som korvspad att jag vill!! Jag tror (och vet) att jag och Karin kommer att komma kanonbra överens och det ska bli en stor fröjd och ära att designa och göra reklam för hennes fina butik. Den går för övrigt att besöka live också, Österskärsvägen 18 i Åkersberga. Öppettider hittar du på hemsidan.

I Mea Vitas blogg så kommer vi att uppdatera konternuerligt med tips, tävlingar, tutorials och inspiration. Så välkomna in till både bloggen och shoppen!








Lite om mig:

Det är jag som är…
... Malin och som en del kanske vet, även kallad Lillpiga. Jag är en tjej i den allra bästa åldern som lever med min man Mattias och vår Jack Russel-tik Vittra. För ett par år sedan lämnade vi underbara Norrland för att prova på sydligare breddgrader och nu bor vi i vår villa Slottet utanför Eskilstuna. Som person är jag en glad, utåtriktad och ärlig människa som gärna står mitt i händelsernas centrum eftersom mitt liv speglas av fart och fläkt. I min värld ska allt ska hända direkt, helst igår! Livets alla timmar delas friskt upp mellan matlagning, fest, hårdrockskonserter, skor, vänner, inredning, shopping, familjen, Slottet och såklart scrapbooking. Allt detta och lite till avhandlas i min privata blogg. :)

Typiskt mig är...
...blommor! Blommor är min grej! Vad jag än gör så öser jag på blommor och bling, jag kan inte hejda mig. När jag får frågan om hur jag tänker kring ett alster och hur jag bygger upp det så är mitt ständiga svar: ös på så mycket blommor du kan och när du tycker att du är klar, ös på lika mycket till, DÅ är du i hamn. Förutom blommor och bling så är metalldekorationer och distresser frekvent använda material hos mig.

Om jag måste nischas så finns jag i...
...Shabby Chic- och Vintagefacket. Jag älskar allt romantiskt! Rosor, vitt, ruggat, slitet, krackelerat, kandelabrar, kristallkronor, kungakronor, fågelburar, spetsar, fjärilar och så vidare. Ju mer romantiskt desto bättre! Jag älskar att skapa i den stilen för där kan jag ösa på hur mycket dekorationer som helst utan att det stör. Vissa dagar skapar jag även mer eller mindre Clean&Simple fast det är inte så ofta.

Jag kan inte vara utan...
...min Egde Scraper och mina distressdynor. Förutom dekorationer så är det vad jag använder allra mest. Ibland försöker jag utmana mig själv att inte rugga kanterna på pappret men det slutar alltid med att jag då istället tagit fram en kantstans eller helt enkelt rivit kanten.

Jag hittade till pysselvärlden...
...genom min syster Liza. Hon är en av de svenska pionjärerna som har sysslat med scrapbooking sedan i början på 2000-talet. Som hon tjatade på mig att jag skulle prova! Men jag kom med hundra undanflykter: det var inget för mig, jag hade inte tålamod nog, det var tråkigt och alla andra möjliga ursäkter. Så smått började jag dock pärla kring 2003-2004 och plötsligt så satt jag på en pysselträff i Östersund, där jag bodde på den tiden. Jag petade och pillade på Liza’s pysselsaker och vips hade hon lyckats få mig att köpa en bunt med cardstock i regnbågens alla färger. Den bunten låg dock hemma och samlade damm länge. Men så plötsligt, i september 2007, så tog jag mina pärlor och åkte på en träff med Liza, tog med ett par foton och helt plötsligt hade jag gjort 2 layouter! Och där var jag fast. Nu har jag precis fyllt 4år som pysslare och det blir bara roligare och roligare! Tack Liza! Tack vare dig så har jag fått en hobby som jag älskar och äkta vänner för resten av mitt liv!

Till sist...
...vill jag tacka Karin för den här underbara chansen att få vara den första att representera hennes butik och designteam. Det är oerhört smickrande och hedrande och jag ska göra mitt yttersta för att leva upp till det fantastiskt goda rykte jag vet att denna butik kommer att ha!

Inga kommentarer: