lördag, oktober 15, 2011

Möbelrenovering

Det är vad som står på agendan idag. :) Har gått in i ett stim av "byta-ut-nya-möbler-mot-gamla". Jag är så gruvligt kräkless på all ek vi har. Visst, det var en kanonbra idé när vi köpte det och jag har trivts med det men nu vill jag ha nytt, förnyelse förnöjer. Dessutom ska jag måla de sista furufönstren vita och jag tror att vårat Höganäskakel i terracottafärg också ska bli vitt.

I garaget står nu en gammal spegelbyrå och ett pelarbord som skall slipas och målas vitt. Vitt, vitt, vitt! :) Imorgon kommer nog ett vitrinskåp i ek och en kökssoffa att hämtas vilka också ska bli vita.

Fyndade en gammal gungstol för ett tag sedan men den ska enligt maken fortfarande vara svart...inte riktigt överens med honom där men jag böjer mig, ett tag. ;) Det jag skulle vilja ha nu är ett nice, gammalt sideboard som man kan ha under TV'n. Jag lär ju få såga av benen på det om det ska gå in under TV'n men det gör inget. Så länge det är snyggt och kan bli/är vitt. :)

Well, ska man ta och sätta igång då tro? Nu ska Ikea-eken ut! Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer: