fredag, mars 14, 2014

En bukett med blommor

Det börjar snart att dra ihop sig till påsk och kanske ni är bortbjudna på middag? Här kommer ett tips på ett lite roligare men ändå enkelt sätt att ge bort en bukett blommor. Personligen tycker jag de där påsarna i affären är jättetråkiga och därför gjorde jag så här när jag gick på middag senast.

Jag tog en Dagens Industri som omslagspapper, den är ju lite gulligt blekrosa. :) Slog in buketten och vek ner de översta bladen till en solfjäderliknande form. Sedan använde jag en kantstans från Martha Stewart och stansade på två remsor med spillpapper ur ett Bazzill cardstock. Ett par tryck med några retropunchar från EK Tools gav mig ett par blommor och vips så hade jag fått mig en mycket finare bukett att ge bort. :)

Förlåt för de mörka bilderna men jag hade riktigt bråttom. ;)

*******

The Easter is soon here and maybe you are invited to a dinner or party? Here comes a way of making a bouquet of flowers be more dazzling then with the boring paperbag from the store.

I took a newspaper in a nice pale pink shade and folded round the flowers. The top layers I fold down for a more "worked" look. With help from a Martha Stewart-punch I transformed a couple of left over pieces from a Bazzil cardstock and punched out some flowers with a punch from EK Tools. And there you go, a much more nicer bouquet to give away. :)

Excuse me for the dark pictures, I was in a real hurry... ;)





Material
Bazzill Basics Mono White T10-1001
Bazzill Basics Mono Quarts T1-107 
Martha Stewart Crafts Framed Dots Punch Around the Page Set 40-60044 
EK Tools Retro Flower Large Punch 54-30044 
EK Tools Retro Flower Medium Punch 54-20077 
EK Tools Flower and Retro Flower 2 Piece Mini Punch Set 54-10018 
Artemio Pearls Round White 11006282 

Inga kommentarer: