fredag, december 05, 2014

Lycka är att läsa

Jag fick en utmaning av min designkollega Katja när vi var i Leksands på Dalapysslingen, en träff som Hobbyworld var med och sponsrade. :) Utmaningen var att scrappa ett alster i svart, guld och vitt och jag skulle scrappa om något som gör mig lycklig. Resultatet ser du nedan, jag älskar att läsa. :) Blommorna och bladen är målade och sprayade för att få de rätta färgerna och sedan överösta med glitter.

***********

When I was a crafty event, sponsored by Hobbyworld, in Leksand, Dalecarlia, I got a challenge from my design colleague Katja. The challenge was to make a layout in black, gold and white and was suppose to show what makes my happy. This is the result, I love to read! The flowers an dleaves are painted and misted to get the right colours and the loaded with glitter.










Material
Basic Grey Mini Alpha Stickers Black BAS-3988 
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081 
Marianne Design Green and Off-white Paper Roses RB2217
Prima Art Basics - 3D Matte Gel 236 ml 961398
Prima Art Basics - Texture Paste - Gold Crackle 961558
Prima Art Basics - Heavy Gesso - Black 250 ml 961459
Prima Marketing Vintage Metal Gold Foil - Color Bloom 573805
Prima Marketing Vintage Metal Antique Gold - Color Bloom 573843
Prima Marketing Vintage Metal Precious Stone - Color Bloom 573812
Prima Art Extravagance - Glitter Set - Luminous 961596 
Prima Marketing Flowers Bethany Greenery 578404 
Prima Marketing Vintage Mechanicals Roses 960339
Prima Marketing Frost Flowers Sow Drop Roses 565756
Thickers Jen Hadfield Chipboard - Gilded - Gold 732613 
  
     

Inga kommentarer: