fredag, december 05, 2014

Dörrkrans - Christmas Wreath

När Katja och Therese här på Hobbyworld lät sina dörrkransar få en make over så blev jag också sugen på att fixa till en gammal styggelse jag hade liggande i en jullåda. Tänk vad lite färg och glitter kan göra? :) Före-bild finns att se i slutet på inlägget.

Först tog jag bort alla dekorationer från kransen innan jag målade hela kransen slarvigt med vit Gesso, målade alla kottar, äpplen och grankvistar också. Jag limmade fast alltihop innan jag kladdade över Clear Gesso över alltihop innan jag strösslade rikligt med glitter. Så enkelt men i mina ögon så snyggt! :)

Ha en fin helg, det ska jag ha! :)

**************

As you might remember, Katja and Therese here at Hobbyworld did a make over with their Christmas wreaths. I had an old one laying in a box filled with Christmas stuff so wanted to make one myself. Just look at the change you can make with just some paint and glitter. Before-pic in the bottom of the entry.

First I removed everything from the wreath and then I painted the whole wreath with white Gesso. All the pines, apples and branches also got a great deal of Gesso before I glued them back in the wreath. Then I covered almost everything with Clear Gesso and the sprinkled the wreath with ALOT of glitter. So simple but really good looking if you ask me. :)

Have a really nice weekend, I sure will! :)









Så här såg den ut innan jag gick lös med färg och glitter, en trött gammal krans som gjort sitt.

*******

This is how it looked before I went bananas with paint and glitter, a really ugly wreath.



Allt material finns hos Hobbyworlds återförsäljare. 

Material
Artemio Mini Glue Gun VIMGG
Artemio Refill Till Mini Glue Gun VIMGGR
Prima Art Basics - Clear Gesso 250 ml 961466 
Prima Art Basics - Heavy Gesso - White 250 ml 961442
Prima Art Extravagance - Glitter Set - Ebony and Ivory 961602 

Inga kommentarer: