fredag, februari 12, 2010

Let's Dance-kritikern är tillbaka!

Kvällens tema är karneval a la Rio de Janeiro. Ska man ens tordas kika? Men jo, den här fredagen är inget inbokat så då kan man lika gärna slå ner baken i soffan och förfasa sig.

1. Willy - Oh. My. God. En så kallad samba, vars framförande som förmodligen från sambans uppfinnare att vrida sig i sin grav. Willy säger att de snott koreografin av Tony Irving. ? Är det bara jag som såg att det var en direkt rip-off av Jon Skolmens oförglömliga dans under grisfesten i Sällskapsresan 1?

2. Elin - Jag vill ha hennes kropp. Världen är en orättvis och grym plats att leva på. Dansa, det gör jag banne mig bättre än henne. Ha!

3. Stefan - Kan inte koncentrera mig. En av mina absoluta hatlåtar dansar de till och det är första gången jag får se Myrornas krig i färg. Dessutom i lila!

4. Birro - Hur KAN man vara i sådan otakt? Han i otakt i otakten till och med. Inte ens vifta på kjolen hennes dög han till.

5. Molly - Gah! USA-varning. Lipa i TV... Men Ok, det är ju bara en snärta så det får väl gå för den här gången. I övrigt...hyfsad samba. Absolut.

6. MMmmmattias - Han ser ut som en engelsk lakritskonfekt. Och lika smarrig, får man smaka? Min Mattias menar på att Mattias på TV inte kan dansa. Who cares? Han är ju snygg! Men det där med Humle & Dumle? *dör av skam*

7. Gudrun - Kan inte låta bli att tycka att kjolen ser ut som drinkpinnarna mamma kom hem med från Rhodos. 1984. Annars är tanten rätt skön, och faktiskt bättre än jag trodde.

8. Claudia - Hon kommer stå i final. Tro mig. Hon och Sauk:en. Hon är superbra på att dansa och vilken klänning! Åsså en troschock på det då. ;)


Reflektion 1: Dagisfröken från Hökarängen ringde och ville ha sitt målarförkläde tillbaka. Varför hade Jessica snott det?

Reflektion 2: VARFÖR ser juryn ut som en samling påskkycklingar i diverse pastellfärger?

Reflektion 3: Vilket VÄRDELÖST skämt på Kung Dolph. Tönt-fyran...

Reflektion 3: Vad var det med den sjukligt sura juryn? Några som inte fått något på länge eller?

Inga kommentarer: