måndag, juni 28, 2010

Jag har fått en RAK!

OK, håll i er nu... Men det är så att jag fått en RAK. Och nu menar jag RAK. Med STORA bokstäver. En RAK (Random Act of Kindness) är en gåva från någon som bara vill vara snäll, för att de gillar en och bara tycker att man borde ha en viss sak. Kan vara en pysselsak, en bok, godis eller vad som.

I brevlådan idag låg det ett STORT paket med avsändare Leelo, min vän och kollega på pyssel.net, vår underbara pysselforum. Fått besked om att det skulle komma något "litet" idag och jag fick INTE öppna det innan jag hört av mig till henne. Hhmm...ok, tänkte jag, det är väl att hon ska förklara något då direkt jag öppnat eller så... I lådan låg även en avi om att jag hade ett paket att hämta ut. Undrar vad jag har beställt? Kom inte på något så där på rak arm... Jag hoppade in i bilen och drog iväg till Konsum. Där fick jag ut en stor, bågnande pizzakartong. "Meh, tänkte jag, jag väntar inget DT-paket just nu?". Tungt var det också och när jag vänder på det så hittar jag samma avsändare där...

Kommer hem, messar till Leelo som ringer mig med en gång. Får förhållningsorder om att först skära upp tejpen på bägge paketet och sedan omedelbart läsa kortet som finns inuti. Där är ett helt underbart kort som Lee gjort och de mest fantastiska och smickrande ord man kan få höra. Tack allra käraste vänner!! Jag är överväldigad. Chockad. Stum. Sprallig. Tårögd. Smickrad. Och bara så DJÄVLA GLAAAAD!!!!!!!!!!

I det alldeles fantastiska paketet så låg följande innehåll:

6 glitterfoam-ark i guld, röd, turkos, cerise, grön och silver!
1 paperpad Capella!
1 blingsnurkla från Basic Grey!
1 Crackle Paint Vintage Photo!
1 Crackle Paint Antique Linen!
1 monterad snurkelstämpel från Stampington&CO!
1 notstämpel från Crafty individuals!
1 fjärilsstämpel från Crafty Individuals!
1 ark med snurkelstämplar från Crafty Individuals!
1 textbakgrundsstämpel från Crafty Individuals!
1 Vintageflickstämpel från Crafty Individuals!
1 collage stämpel från Tim Holtz!
1 ARK med Reindeer Flights-stämplar från Tim Holtz!

och som om det inte vore nog så fick jag ÄVEN detta:

1 Marta Stewart Egde Punch Stars!
1 Tim Holtz-die med snurklorna!
1 Tim Holtz-die med blommorna!

OCH

1 English Rose-alfabete från QK!!!!!!!!!!!!!!!

Ett stort TACK till alla ni som inte bara gjort min dag utan även gjort min dag i flera månader framåt!!! Jag älskar er alla och här är de underbara tjejerna uppräknade helt utan inbördes ordning:

Leelo
Ami
Alien Bling
Emmy
HelenaN
Kruttan
ANNAANNA
karlzone
Trollmor
agnelia
Wih
knin
Tettiz
annapanna8
Dolores
Liza
Nathalie86
stinaD
Cyberpet
evalajnen
drannika
Jatta
Suswic
Chruss
MiaPuh
Eva

I kortet fanns dessa underbara ord:

Finaste Malin-vännen!

Efter allt jobb du lägger ner på forumet, alla PM du skickar, tävlingar du roddar, uppmuntrande ord du delar med dig av, så kände jag att jag ville skicka en RAK till dog. Men en liten RAK är inte riktigt samma som en stor, så jag pm:ade runt ett gäng pysslingar på forumet och frågade om de ville vara med på en JÄTTERAK till dig. Det var klart att de ville det!! Det har kommit så många fina ord och alla var rörande överens om att detta var en superbra idé och vill jättegärna vara med och glädja dig! Så denna RAK är från oss alla till världens bästa och finaste Malin/Lillpiga.

Vi är så glada att du är du. Tack för att du finns!


Kan man bli annat än tårögd? JAG blev det iallafall!!!! Snacka om ego-boost! :)



Och för er som inte är pysslare så kan jag tala om att slutnotan är fyrsiffrig... ;)

2 kommentarer:

Wildärtan sa...

Ja, det syns ju lång väg att det där är fyrsiffrigt! Vad kul!!

Anne-Lie sa...

UNDERBAR RAK! Den är du verkligen värd Malin!