fredag, januari 14, 2011

Lets Dance Fredagsfinal 2

Fredagkväll och dans i Folkets Park! Eller i allafall i Let's Dance-studion och jag sitter med nyfilade naglar för att kritisera och såga hej vilt. Är ni redo? Jag är redo!

Bagge - Rumba Man kan inte låta bli att flina när man ser han. Det blir lite fånigt men samtidigt lite gulligt. Jag gillar ju han som fan så han får gärna vara kvar till topp 5 eller så. Men han sjunger med i låten i detta program med, nerslag på det? Jag är fortfarande förvånad att han tackat ja till det här programmet, har TV4 hostat upp så mycket cash?

Weise - Quickstep Hhmm...ska man dansa så bredbent? Och tyvärr så lyckades han på något vis smittas av orkesterns absoluta bottennapp till låttolkning och det blev mest bara kattskit. Synd.

Helena - Rumba Ja, nog syntes det att hon var helt taktlös alltid... Hennes dans är lika intetsägande som hennes så kallade kändisskap. Men det är väl bra för hästgalna kids att ha någon att rösta på med... Nej, tillbaka till mockning med dig! Snygg avslutning dock.

Graaf - Quickstep Ett rätt så skapligt uppryck måste jag säga. Hon ser gladare och framför allt säkrare ut. Hon dansade rätt så bra faktiskt och lär nog kamma hem en del poäng. Men jag mår illa när jag ser folk försöka sig på headbanging med den där stekarminen som säger: "Fy faaaan vad cool jag är nu då, disch, disch, disch!" Att kunna headbanga kommer med intresset för hårdrock. Så det så. Minus till killen alltså.

Jessica - Rumba Haha...hennes min när han visade koreografin var ju obetalbar! Måste säga att det är mycket snygg kvinnofall ikväll, många lägger sig nästan ner i plankan, fast på rygg, mycket effektfullt. Effektfullt är också hennes svarta klänning, hon borde alltid ha det och inte de där pastellfärgade kreationerna hon har i Mellon jämt. Lajk olått!

Figge - Quickstep Men se där, 30-talets brunskjortor har smugit sig in i Lets Dance. Har vi blivit förflyttade till någon form av tillställning i Berlin på tiden det fasen inte begav sig? Han har ju lyckats odla på den där Hitlermuschen och går all in med den där frillan. Jag kan inte titta. Droppa nazistlooken eller åk ut!

Ranelid - Rumba Alltså, han är ju rätt skön med sina kommentarer och så där, men jag kan inte komma ifrån sliskfaktorn hos den här cancerburkssolande gubben. Han ser ut som ett klassiskt exempel på vad vi tjejer brukar mena när vi säger gubbsjuk. Nja, han blir nog inte långlivad. Å andra sidan så är det så djefla många dåliga och intetsägande i år så han kanske blir en ny Peppe Eng eller Lasse Brandeby.

Frank - Quickstep Inte alls helt oävet, fortsätter Frankan på det här sättet så kan han mycket väl bli en ny mysfarbror "med hela svenska folket", som man brukar säga. Det är nog rätt riskfritt att han kammar hem årets buckla men topp 5 iallafall.

Denise - Rumba Hon borde nog återgå till sina böcker. Inte för att jag läst något av henne så jag vet inte om det är något att ha men hoppas hon har mer inlevelse i dom än hon har på dansgolvet för det är Så tråkigt. Noll apperence. Gäsp. *passar på att kissa*

Rybak - Rumba Den lilla godingen! Jag tycker det ser rätt så mumsigt ut... ;) Fin kropp har han men vad gör han med munnen? Tuggar tuggummi eller? Men svart, svart är verkligen helt underbart. Va? Hur han dansade? Ingen aning! ;)

Alexandra - Quickstep Dansade hon? Eller sprätte hon mest runt som en höna? Ja, det senare skulle jag vilja säga. Men så gillar jag henne inte heller, hoppas hon åker ut hur som. Hon är ungefär lika tilltalande och sympatisk som en lyktstolpe. Go away!

Tina - Helga from Österrike goes Snövit typ. Fattas bara kringlorna i håret på henne. En fatal miss där i mitten hade kunnat sluta med ett fall men jag tror nog hon kommer klamra sig kvar en vecka till men byt då för f*n ut klänningen eller skyl dig! Det är _inte_ OK med en så missklädsam klänning.

Kvällens bröstchock: Tina Törners klänningsliv som trängde upp hennes bröst till hakan som två dallriga, sladdriga degar. Urk! Såg ni när hon gick in precis i början? Huggabugga!
Kvällens fundering: Var tog Jessica Almenäs bröst vägen då? Hennes klänningsliv ser ut som två utpysta ballonger.
Kvällens olåt: Hade orkestern käkat segpiller och otaktspiller när de spelade Weises We Speak No Americano? Det lät ju fan för taskigt!
Kvällens tjat: Alltså, kollar juryn in varandra så att de vet vad de ska sätta så att Tony kan sätta en poäng under? Säsong 6, alltså: kom med något nytt!
Kvällens avskedning: De som sjunger i bandet, det låter så iiiiiiilla! Hur kan de ha fått jobb? Eller är de bara fulla? Jag sjunger bättre på SingStar efter en flarra rödtjut.

Inga kommentarer: